• Anonym

Ni som gjort näsplastik

Gjorde en stor näsoperation för 10 dagar sedan. Blev av med gipsskenan för två dagar sedan och den första dagen kände jag mig såå nöjd! Dagen efter blev nästippen väldigt svullen och är det fortfarande. Jag vet att det är så det ska vara och att det kan ta 6-12 månader innan man ser det slutgiltiga resultatet men jag måste ändå fråga.. Hur länge tog det för er innan tippen slutade vara så svullen?
    Just nu ser näsan sned ut igen, vilket jag verkligen hoppas bara är svullnad och jag ser ut att ha potatisnäsa framifrån. Känner mig så uppgiven just nu bara. Vill börja visa mig bland folk igen, men vågar inte så länge den är så här svullen. Känner mig ju för tusan fulare nu än innan operationen :(

Så, hur länge tog det för er innan ni kände er nöjd med resultatet och när gick den värsta svullnaden ner?

Min läkare är en erfaren sådan och har opererat näsor i 30 år. Enligt honom ska jag inte tejpa näsan nu efter gipsborttagning då det bara förlänger "svullnadsprocessen". Jag litar på honom, men känner mig ändå rädd att jag ska se ut så här i flera veckor/månader till...

• Svar på tråden Ni som gjort näsplastik
  • Anonym

Jag var svullen i ca 1 år och fick därefter göra en till operation för att bli av med svullnaden. Nu ser jag bra ut! :)

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-08 08:44:36 följande:
    Jag var svullen i ca 1 år och fick därefter göra en till operation för att bli av med svullnaden. Nu ser jag bra ut! :)
    Men vad trist :(
    Hur omfattande operation gjorde du? Hade du mycket eller lite hud på näsan?

Bra att du är nöjd nu iaf :)
  • LiveHappy

Ett halvår första gången, sen fick jag göra en op till när näsan va 10 månader (nästippen blev inte bra, den "pekade" neråt) . Efter andra op (augusti 2012) va den svullen nån månad bara. Men måste nog göra en sista op! :( Tippen är bättre men inte helt bra. Men sen hade jag en "trasig" tippinnan också och en riktig potatisnäsa på det :P

Svar på tråden Ni som gjort näsplastik