• Zuzana

    Söker familjer i Värmland med barn födda tom v 32 för en intervju

    Hej!
    Jag heter Zuzana Biacovska Olsson och är student i folkhälsovetenskap vid Karlstads universitet samt själv en ”prematurmamma”. Min utbildning har inriktning på barns liv och hälsa. Jag önskar att få kontakt med familjer med barn födda till och med vecka 32 för att samla in information till min studie (magisteruppsats). Barnen ska idag helst vara mellan 12 och 36 månader gamla.


    Jag är främst intresserad av att få kunskap om hur ni upplevt att vara föräldrar under barnets första år. Studien genomförs med intervjuer med föräldrar (en intervju/föräldrapar). Syftet med studien är även att få kunskap om hur föräldrar upplevt det stöd som finns, samt vilket stöd man skulle önska. Resultaten är tänkta att också kunna användas för att utveckla någon form av stödverksamhet för prematurfamiljer i Värmland. 


    Passar du in på min beskrivning och kan tänka dig att bli intervjuad, så svara här eller på mitt mail: zuzana@mailservice.se.


    I förväg tack!


     


     


     

Svar på tråden Söker familjer i Värmland med barn födda tom v 32 för en intervju