• Anonym

Ledighet/arbetsprövning

Hej,
    Om man är lärare och har en ferietjänst jobbar man 45h/vecka under skoldagar och är ledig under (de flesta) lovdagar. Jag, lärare, har varit deltidssjukskriven länge och min handläggare vill nu att jag ska arbetspröva i annat yrke för att se om jag möjligen skulle klara mer arbetstid. Den här praktiken är tänkt att börja (troligen) i maj. Vad händer då med min ledighet, som skulle ha startat i mitten av juni?

• Svar på tråden Ledighet/arbetsprövning
  • Försäkringskassan

Hej!

Under en pågående rehabiliteringsåtgärd så kan man ha rätt till ledighet men det är ett beslut som tas av handläggaren i ärendet. 

Hälsningar, Cilla 

• Anonym
    Försäkringskassan skrev 2013-03-08 17:54:07 följande:
    Hej!

Under en pågående rehabiliteringsåtgärd så kan man ha rätt till ledighet men det är ett beslut som tas av handläggaren i ärendet. 

Hälsningar, Cilla 

Fast som lärare har jag ju inarbetad ferieledighet + semester (som inte kan tas någon annan gång under året än under sommaren) från mitten av juni till andra veckan i augusti. Vad händer med den inarbetade tiden och semestern?
  • Försäkringskassan

Hej igen!

Jag får be dig att ta kontakt med vårat kundcenter eller direkt med din handläggare då vi bara kan svara på generella frågor i detta forum.

Kundcenter har telefonnummer 0771 524 524 och har öppet på måndagar till fredagar, 8-21, lördagar mellan 8-15 och söndagar mellan 15-21.

Hälsningar, Cilla 

Svar på tråden Ledighet/arbetsprövning