• Anonym (minifom)

Hur ofta kan jag ge Minifom, bebis vill ju äta jämt?

Vårt barn är 4 1/2 vecka nu och sover bara stötvis pga vad vi tror är magknip. Bebisen krampar med magen, blir illröd, vrålar och försöker bajsa. Iallafall, nu började jag med Minifom i hopp om bättring eftersom både bebis och jag är utmattade. Det enda som tröstar är mina bröst och äta vill bebisen göra en gång i timman. Kan jag ge dropparna så ofta? Jag har gett vid 14.00 och 16.00 idag och nu VRÅLAS det efter mer mat.. Den onda cirkeln tar aldrig slut. Min stackars bebis...

• Svar på tråden Hur ofta kan jag ge Minifom, bebis vill ju äta jämt?
  • Frontline

Du kan ge det inför varje gång barnet ska äta, vet inte hur många droppar du ger varje gång men vi fick ge upp mot 50 droppar varje gång..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (minifom)

P

Frontline skrev 2013-03-08 17:48:04 följande:
    Du kan ge det inför varje gång barnet ska äta, vet inte hur många droppar du ger varje gång men vi fick ge upp mot 50 droppar varje gång..

Tack för svar. Jag började idag så just nu kör jag på 10 droppar. När kan jag börja märka skillnad tro? Kan det ge en ganska omedelbar effekt?
  • Dr Mupp

Det finns ingen bevisad effekt av minifom. Däremot vet man att konserveringsmedlet kan vara hormonstörande.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (minifom)
    Dr Mupp skrev 2013-03-08 19:34:04 följande:
    Det finns ingen bevisad effekt av minifom. Däremot vet man att konserveringsmedlet kan vara hormonstörande.

Ändå rekomenderar BVC dropparna.. Ja, jag vet inte. Börjar bli desperat snart..
  • Dr Mupp
    Anonym (minifom) skrev 2013-03-08 19:41:46 följande:

Ändå rekomenderar BVC dropparna.. Ja, jag vet inte. Börjar bli desperat snart..
    BVC är oftast väldigt opålästa
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • cirpen

Jag tycker det är orimligt att äta en gång i timmen. Både du å bebis behöver sova ordentligt. Och vara mätta, ordentligt!

• cirpen

Med mitt första barn skulle hag amma till varje pris. Det var ibland ett h-e tyvärr. Så fort jag började m flaskan fick iallafall vi en helt annan struktur på tillvaron. Köp en pump om du vill fortsätta ge han mjölk.

• Dr Mupp
    cirpen skrev 2013-03-08 20:22:48 följande:
    Jag tycker det är orimligt att äta en gång i timmen. Både du å bebis behöver sova ordentligt. Och vara mätta, ordentligt!
    En gång i timmen är ganska sällan faktiskt. 
  • Malin8903

Ge 10 droppar varje gång barnet ska äta även om det är varje halvtimme eller en gång i timmen, om det bara är 10 minuter emellan så gav jag inte till min pojk och köp sempersdroppar(finns på apoteket med som man ger 1 gång om dagen (tror det är 5 droppar man ger) så ge både sempersdroppar och miniform så kommer du nog märka skillnad! jag märkte inte så stor skillnad när jag bara använde miniform annars så brukar det bli bättre efter 3-4 månader ;)

Svar på tråden Hur ofta kan jag ge Minifom, bebis vill ju äta jämt?