Christi38 skrev 2013-03-08 22:37:46 följande:
Vi har en 16 månaders och en snart 4 månaders hemma. Vi går upp vid 06.30-07 då båda vaknar samtidigt.
Jag tar bara rutinerna för stora killen nu, den lille har vi inte mkt rutiner med av förståeliga skäl.... Vi leker först lite för att vakna till och sen äter vi frukost. Sover mellan 1.5-2 timmar mitt på dagen efter lunch. På kvällen somnar han mellan 18.45-19.15. Det har blivit mest pappan som tar nattningen, de sitter i en fåtölj och läser/bläddrar i en bok, alltid samma bok. Han går på dagis 3 dagar i veckan ett par timmar och är hemma 2 vardagar plus helgen så klart. Pappan är fl två dagar i veckan och då hittar de på extra mkt bus tillsammans. På helgerna försöker vi göra så mkt som möjligt tillsammans men det blir ändå mest att jag och pappan delar upp oss med en av gossarna, det blir liksom enklast så... På natten vill han in till oss också ja, vanligtvis mellan 01-03.
När det gäller den lille killen så är han väldigt mkt MED. Han ska sitta i någons famn eller hänga lite nonchalant över axeln och kolla runt. Inte bli dumpad i vaggan här inte mera! Hehe... Vi ska snart börja med lite annan kost, testa liksom..,
,
Va mysigt ni verkar ha det! :) tack för svaret! Kul att höra lite om hur det är för "äldre" barn. Jag har en på lite över 2 månader. Bra fördelat min verkar ha det mellan varann du och din man måste jag säga.
En liten fråga. När den stora kommer in till er på natten. Är det så då att han alltid sovit hos er? Eller i sin egna säng? Måste vara lite mysigt att vakna ihop :)
Haha kul att er lille vill bara hänga på ;) "leker" han något själv ännu? Eller vill han bara vara nära och underhållas? :)
Min skrutt kan inte sitta själv ena någon minut så jag bor numera på golvet och äter mina måltider där haha. Brukar det vara så kanske? Eller vet du när de kan underhålla sig själva en stund? :)