Jag har blivit en bitter ex-fru
Egentligen vet jag inte vad jag vill med detta inlägg. Kanske vill jag bara skriva av mig, eller beklaga den jag har blivit.
Efter tio års äktenskap och 4 barn tillsammns fattade vi det gemensamma beslutet att separera och senare skiljas. Även om vi hade bråkat en del innan så gick själva skilsmässan ganska smidigt. Nu har det gått några år och min ex-man har träffat en ny. Och det i sig stör mig inte, jag vill itne ha honom tillbaka, och jag har också dejtat och träffat andra även om jag inte har något förhållande just nu. Men jag stör mig på deras förhållande!! Och jag är mest irriterad på mig själv för att känna så här.
Hans nya är yngre och snyggare, barnen gillar henne, hon verkar alltid glad och positiv och han verkar verkligen lycklig med henne. En gång såg jag av misstag en lapp som hon hade skrivit åt honom och han hade svarat, och så gulligt skrev vi aldrig åt varandra. Jag har också hört när han pratar med henne i telefonen, samma sak där. Jag har också hört hur barnen pratar om henne och hur de är tillsammans. Det jag tyckte var jobbigt i vårt äktenskap verkar hon istället vända till något positivt. Det känns ibland som att hon fått den man som jag många gånger i vårt äktenskap änskade att han var.
På en fest hörde jag hur två av mina och min ex-mans gemensamma vänner pratade om henne och att hon hade sagt att han hade barn från ett tidigare äktenskap bara var något positivt och att hon fått det bästa av två världar. JAg vet att jag borde vara glad och nöjd, då många av mina skilda vänninor har haft skilsmässor med mycket bråk och fulspel och där det varit osämjor med barnen och mellan barnen och pappans nya fru. Men jag känner mig som en bitter kärring ibland. Är detta normalt? Går det över?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-09 11:57
Känner du som jag får du gärna också skriva så kanske vi kan vara bitter ihop