• misty02

Någon som ska börja med Gonal-F eller har gjort??

Vi har försökt att bli gravida i 3 år.. Först började jag med 3 månader pergotime, utan resultat... Nu har vi gått över på gonal f sprutor, tog min första igår kväll... Hur har ni mått/mår ? Ni som har tagit när blev ni gravida isf??

• Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-F eller har gjort??
  • La nin

Hej, jag sprutade med gonal-f nu under vårt första ivf försök. Jag hade inga biverkningar av själva gonal-f en utan det som kom var ju svullnad på grund av att äggblåsorna växte så de knakade.

• linaochliten

Jag ska också börja med gonal-f, fast om en månad ungefär. Har försökt med pergotiime två gånger. Hur hög dos får du? Jag ska göra en insemination när äggen har växt till sig är det tänkt, hur kommer din behandling att se ut?

• Lilla Hi

Första IVF-försöket för oss. Är på sprutdag 5 med gonal-f.... lite spänningar men det är säkert som tidigare nämnts i tråden nog bara äggblåsorna som växer. Inga biverkningar alls...

• misty02

Tack för era svar..:) jag har också försökt med pergotime 3 ggr , sista gången med dubbel dos. Nu har jag börjat på dag 2 med gonal f 75 e på kvällen .. Är också svullen men inget annat

• Lilla Hi
    misty02 skrev 2013-03-10 20:58:21 följande:
    Tack för era svar..:) jag har också försökt med pergotime 3 ggr , sista gången med dubbel dos. Nu har jag börjat på dag 2 med gonal f 75 e på kvällen .. Är också svullen men inget annat
    Jag tar 150... tror det är nån standarddos... :)
  • misty02

Började du med 150? Hmm vad konstig att jag har bara 75.. Ska på vul på tisdag , så får vi se.. Hur ofta går du?

• Lilla Hi
    misty02 skrev 2013-03-10 22:00:01 följande:
    Började du med 150? Hmm vad konstig att jag har bara 75.. Ska på vul på tisdag , så får vi se.. Hur ofta går du?
    Du kanske är lättstimulerad... kanske finns en risk att bli överstimulerad för dig... så som börjar med en mindre dos? Vart går du?

Jag ska ta blodprov i morgon... och VUL på tisdag. Detta är första gången sen jag började sprutorna i onsdags (var på VUL och tog blodprov i tisdags). Kört långa protokollet så jag har sprayat innan o haft krångel med det. 

• Lilla Hi

Fick besked idag att jag ska fortsätta med samma dos... och sen nytt VUL på fredag. :)

• misty02

Jag fick veta igår att de hade växt 10 och 12 mm.. Så det var ju bra:) ska fortsätta med samma dos + att jag ska oralgutran injektion också i 5 dagar .. Och den kändes... Ska på VUL på fredag igen :) lycka till

Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-F eller har gjort??