• YTSHC

Populära synonymer på "stor rumpa"

Det här är ett fenomen jag sett väldigt ofta. En stor rumpa är stor för att den innehåller mer fläsk än en normalstor rumpa. Undantag finns, men då ska tjejen vara riktigt vältränad.

Dock undviker folk att använda ord som har en negativ klang, ÄVEN fast de tycker det är något positivt! Alltså:

Janne tycker Marias feta röv är snygg, men han säger aldrig att den är fet, utan använder följande ord istället:

stor
    fyllig
    kurvig
    kvinnlig
    gosig

"Åh, vilken sexig fyllig rumpa du har" (det är fläsket som fyller ut den)
    "Kvinnor ska ha kurviga rumpor" (det är fläsket som gör dom kurviga)
    Najs gosig rumpa" (det är fläsket som gör den klämvänlig och gosig)

Jag tycker att vi härmed försöker få bort den negativa klangen som "fet" och "fläskig" har i samband med kvinnorumpor. För massor av män är det bara positivt när rumpan är lite smygfet och när man ser att fläsket dallrar lite. Inget överdrivet förstås, men jag tror ni förstår hur jag menar.

• Svar på tråden Populära synonymer på "stor rumpa"
  • Ema86

ja... o vad vill du ha sagt? :)

jag har stor rumpa, ja den är tjock, men uppskattad :)  

• Emmi27

Haha "Åå Berit, din fläskiga, feta häck är så sexig" Jo, det skulle nog inte uppfattas så positivt även om den som säger det menar det så

• YTSHC

"Kolla din rumpa i spegeln Sara när jag smiskar till den... jävlar vad fläsket dallrar, skitsexigt!"

Hur uppfattas en sådan kommentar?

• Emmi27

Det skulle nog av de allra flesta uppfattas som ironi och killen skulle få en rak höger. Typ.

• Mannen 58

Alltså... en man kallar inte en kvinnas , eller sin kvinnas stora rumpa för    --- fet röv-.

Män har röv .. inte kvinnor.
    En man kan säga ... fan .. jag har fått en stor böld i röven.

Hur kvinnor än ser ut så ska en man... jag säger en MAN .. alltid tala respekt fullt med och om dem.

Att man sedan under sex säger runda ord är en helt annan sak.

• Anonym

Janne tycker Marias spinkiga röv är snygg, men han säger aldrig att den är spinkig, utan använder följande ord istället:

liten
    smal
    vältränad
    fast

Jag tycker inte att fet eller fläskig rumpa har en negativ klang men om hon gör det så använder man ju inte dom orden.

Svar på tråden Populära synonymer på "stor rumpa"