Hur bli modemedveten?
Hur gör man för att bli mera modemedveten? Hur ska man veta vad man behöver och vilka plagg som passar med vad? Hur gör ni? Många här är så oerhört skickliga och ni ger så himlans fina stilsäkra råd i trådarna här.
Hur gör man för att bli mera modemedveten? Hur ska man veta vad man behöver och vilka plagg som passar med vad? Hur gör ni? Många här är så oerhört skickliga och ni ger så himlans fina stilsäkra råd i trådarna här.
Köp Camilla Thulins böcker!! Välj sedan en stil och håll dig till den!
Köp tidningar, kolla inspirationsbloggar osv. Kenza är en väldigt bra blogg när det gäller stil, inte så förtjust i henne annars, men jävlar vad snygg den tjejen är. Finns förmodligen väldigt många fler. Är du intresserad på riktigt så kommer det nog komma ganska automatiskt. En bra grej är att ha en symaskin och lite handlag så kan du själv lätt göra om saker till "rätt stil". Gå mycket i affärer när du har tid, kläm, känn och prova. Hitta sånt som du tycker är snyggt och dessutom passar din kropp.
Kolla också alltid nya kollektioner som kommer ut, tex hm, nelly och liknande.
Oj tack så mycket för svarena!!
Camilla Thulin och hennes böcker hade jag inte hört talas om innan, googlade och sökte sen vid mitt lokala bibliotek och de finns där i hyllan till och med! Så besök via biblioteket på måndag och låna hem dem...
Nu ska jag googla upp Kanzas blogg som nästa. Samt söka fram HM katalogen iallafall och titta igenom.
Vad vill du uppnå? Att se ung, fräsch, tjusig, klassisk, hip etc ut? Camilla skriver för vuxna så att säga, men jag har älskat hennes råd sedan gymnasiet. Gissar på ditt nickname att du är 40 år och då borde hennes böcker vara bra! Kör hårt!
Hm, det är svårt att misslyckas med stilen om man kör klassisk GANT och Boomerang. Lägg till en skinnväska från Mulberry och snygga skor! Det finns liksom ingen ålder i den stilen
Ett tips är att följa ett par modebloggar som har bra koll. Själv läser jag exempelvis http://reginasskor.tumblr.com och http://colorelle.se/ för att få ny inspiration. Idag finns det dessutom så många olika stilar att välja mellan, och utmaningen är ju att hitta en egen som både känns modern, personlig och bekväm. Lycka till.