• Anonym (snurrig)

Farligt att flyga med Kristallsjukan??

Har haft kristallsjukan två vintrar i rad och har inte riktigt blivit av med den där ständiga "gungiga känslan"
    Samt att jag får karusellyrseln ibland då jag vrider mig åt höger.

Har hört att det är farligt att flyga med kristallsjukan.
    För att man då kan få permanenta skador med det.

Någon som vet hur det fungerar?
    Är väldigt orolig.
    Ska ut och flyga till Mallorca i slutet av maj månad och har inte flugit på massa, massa år.

Någon som flygit trots kristallsjukan samt yrsel??

• Svar på tråden Farligt att flyga med Kristallsjukan??
  • Anonym (hoppas)

hoppas verkligen inte att det är farligt! jag flyger mycket och har "kristallsjukan" till och från. har aldrig märkt att det  påverkats av att flyga. på vilket sätt ska det vara farligt?

• Anonym (snurrig)
    Anonym (hoppas) skrev 2013-03-09 19:33:48 följande:
    hoppas verkligen inte att det är farligt! jag flyger mycket och har "kristallsjukan" till och från. har aldrig märkt att det  påverkats av att flyga. på vilket sätt ska det vara farligt?
    En väninna som är utbildad undersköterska sade att det kan bli permanent med problemet om man flyger eller åker båt.
    Och jag hoppas verkligen inte att det är så.. :/
  • Jill 79

Hoppas verkligen att det inte stämmer. Själv har jag också kristallsjukan sedan ett par veckor. Hade också tänkt att flyga i maj. Hoppas nån vet, tänkte inte på att fråga läkaren som hjälpte mig.

• Anonym (snurrig)
    Jill 79 skrev 2013-03-09 19:36:32 följande:
    Hoppas verkligen att det inte stämmer. Själv har jag också kristallsjukan sedan ett par veckor. Hade också tänkt att flyga i maj. Hoppas nån vet, tänkte inte på att fråga läkaren som hjälpte mig.
    Inte jag heller...
    Hoppas att någon som vet kan svara..

Men kristallsjukan är ju en av de vidrigaste sjukdomar man kan råka ut för..

• Jill 79

Men det borde inte stämma. Jag fick ett övnings program jag skulle utföra så ofta som möjligt och det är bara bra att utlösa yrseln så ofta som man orkar.

• Kerubmamman

jag har inte hört talas om att det skulle vara nåt farligt. Jag förstår inte hur det skulle bli permanent av åka båt eller flyg.. :-/ 

Jag drabbades själv i höstas och har flugit under vintern, i sommar kommer jag åka båt i massor.  

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (snurrig)
    Jill 79 skrev 2013-03-09 19:40:37 följande:
    Men det borde inte stämma. Jag fick ett övnings program jag skulle utföra så ofta som möjligt och det är bara bra att utlösa yrseln så ofta som man orkar.
    Jag har också de där övningarna som jag gör när det blir som jobbigast.
    Och dessutom så måste man ju använda balanssinnet för att hålla det igång så borde väl inte vara något problem hoppas jag :/
  • Anonym (snurrig)
    Kerubmamman skrev 2013-03-09 19:41:41 följande:
    jag har inte hört talas om att det skulle vara nåt farligt. Jag förstår inte hur det skulle bli permanent av åka båt eller flyg.. :-/ 

Jag drabbades själv i höstas och har flugit under vintern, i sommar kommer jag åka båt i massor.  
    Det kanske bara är något rykte som inte har någon grund.
    Hoppas det iallafall.
  • Jill 79

Ja vidrigare ofarlig sjukdom kan ju knappast finnas. Första till tredje dagen, innan jag var hos läkare trodde jag att jag skulle dö även fast jag visste vad jag hade.

• Anonym (snurrig)
    Jill 79 skrev 2013-03-09 19:43:38 följande:
    Ja vidrigare ofarlig sjukdom kan ju knappast finnas. Första till tredje dagen, innan jag var hos läkare trodde jag att jag skulle dö även fast jag visste vad jag hade.
    Jag har haft det i två omgångar.
    Två vintrar i rad 5-6 månader per gång.
    Trodde också jag skulle dö..

Har även panikångest i vanliga fall så blev ju helt hysterisk.
    Att inte kunna hålla balansen och att allt bara snurrar hela tiden..
    Huaa..

Men har kronisk migrän samt kronisk värk i nacke och axlar och det kan  ofta ha ett samband.
Svar på tråden Farligt att flyga med Kristallsjukan??