• Anonym (orolig)

Vågar jag prova munkpeppar?

Jag och min man har försökt skaffa barn i snart ett år nu och jag tänkte försöka
    mig på lite huskurer för att kanske öka chanserna lite.
    Jag har läst mycket om Agnus Castus (munkpeppar) och tänkte i första hand prova det.

Men jag läste att den har mycket biverkningar, så som rikliga menstrationer och huvudvärk.
    Är de något som någon här har upplevt? För jag blöder som en stucken gris i vanliga fall och att ev
    blöda ännu mer känns som en katastrof. Jag lider även av migrän minst 4dagar/vecka.

Vågar jag prova munkpeppar trots allt?
    Vart är det bäst att köpa? och hur använder man de?

Tack på förhand! Skrattande       

• Svar på tråden Vågar jag prova munkpeppar?
  • Lisa1230

Jag försökte i 1 år o sen provade jag bidrottninggele i 1 månad o blev gravid direkt. Är i v 7 nu:)

• Anonym (orolig)
    Lisa1230 skrev 2013-03-09 20:59:55 följande:
    Jag försökte i 1 år o sen provade jag bidrottninggele i 1 månad o blev gravid direkt. Är i v 7 nu:)

Okej :) vart köpte du de? och hur använder man de? ;)
    Fick du några typer av biverkningar? 
  • Lisa1230

Köpte det på hälsokost o tog 1 kapsel innan jag gick o la mig, står att man ska ta det innan frukost men fick tips om att det är bäst effekt om man tar dom innan man går o lägger sig. Inga biverkningar alls men behövde ju bara äta dom i ca 20 dagar:)

• Anonym (Gravid)

Vet ej om det var munkpepparn eller ej, men jag blev gravid direkt. Inga biverkningar. Slutade med Agnes castus direkt efter ägglossning och plussade 2 veckor efter. Kan ha varit slumpen, ingen aning!

• Pimpinellan

Klart du vågar! Enda biverkningen jag märkt är något mindre mens eftersom slemhinnan kan bli något tunnare. Inget annat,tvärtom får jag tydlig och bra äl och *peppar,peppar* för 4:e gången på raken helt regelbunden mens igen efter lite småstrul. Käkar r.r också,tillsammans verkar de göra susen i vart fall på mig. Glad Köper på vitaminbutiken.se,man tar en per dag tills dagen efter äl.

• Anonym (orolig)
    Pimpinellan skrev 2013-03-10 17:03:33 följande:
    Klart du vågar! Enda biverkningen jag märkt är något mindre mens eftersom slemhinnan kan bli något tunnare. Inget annat,tvärtom får jag tydlig och bra äl och *peppar,peppar* för 4:e gången på raken helt regelbunden mens igen efter lite småstrul. Käkar r.r också,tillsammans verkar de göra susen i vart fall på mig.  Köper på vitaminbutiken.se,man tar en per dag tills dagen efter äl.

Åh vad jag glad jag blir att de verkar ha funkat för er! Jag känner nu att jag beställa lite rosenrot och A.C tills nästa månad! Jag fick världens uppsving med motivation igen! TÄNK OM de går med lite huskurer! måste bara sluta amma min son nu så jag kan börja käka lite grejer han är alldeles för gammal för att amma egentligen haha
  • Kallebus

What?
    Munkpeppar använder vi hästägare för att lugna hormonstinna hästar ffa ston som blir bråkiga när dom brunstar.
    Människor ska alltså få motsatt effekt?
    Mycket märkligt! 

• Pimpinellan
    Kallebus skrev 2013-03-10 17:14:42 följande:
    What?
    Munkpeppar använder vi hästägare för att lugna hormonstinna hästar ffa ston som blir bråkiga när dom brunstar.
    Människor ska alltså få motsatt effekt?
    Mycket märkligt! 

Det kan användas mot en massa olika mens- och fertilitetsbesvär som t.e.x oregelbunden mens,kort lutealfas,pms,högt fsh och lågt amh,infertilitet. Skrivs t.o.m ut av läkare i vissa länder! Att de har hormonell effekt bevisar era hästar då också. Glad
  • cesse26

Har oregelbunden mens och munkpeppar funka inte bättre för mig Fick mer blödningar och humötet blev sämre . Dock blev jag gravid av apiforce på första försöket tog 1 innan frukost i 14 dagar . Nu ligger lilleman och sover i sängen känns som ett mirakel Har även tagit apiforce när jag vill få igång mensen när den är sen gjorde även den månaden då jag blev gravid . Fick mensen dagen efter och det var på dag 40 . Nu försöker vi igen, sluta amma för 3 månader sedan vi vill gärna ha ett syskon men med erfarenhet går det inte riktigt och planera Sedan är det väl inte att alla hormoner är på rätt nivå efter amningen men vi hoppas Inna jag testa apiforce hade vi testat 3 år .

• Anonym (mini)

Jag har regelbunden mens, har ätit munkpeppar i 2 månader nu och mensen har inte rubbats. De första fem dagarna hade jag väldigt mycket biverkningar såsom huvudvärk, dålig mage. Var på väg att lägga av men fortsatte och nu har jag inga biverkningar. 

Vad jag har märkt med munkpepparn är att min ägglossning blir betydligt tydligare. Jag brukar aldrig känna av den men de senaste 2 månaderna har jag haft rejäl smärta ägglossningsdagen. Har också fått betydligt mer ägglossningsflytningar. Tyvärr har jag också fått pms vilket jag inte haft innan. Kan börja stortjuta strax innan mens för ingen anledning. Men jag ser det som något positivt. Munkpepparn ska ju rätta till hormonbalansen i kroppen så tror att det har varit obalans innan iom att jag känner allt så mycket tydligare numera.  Inväntar bim nu och hoppas verkligen att det har tagit sig.

Jag tar dropparna. 

• Anonym (....)

Hur länge räcker en sådan liten burk med droppar? Har precis beställt

Svar på tråden Vågar jag prova munkpeppar?