• faglin

    Puky springcykel / balanscykel till 2 åring

    Min son fyller snart två år och vi ska köpa en Puky springcykel. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Min fråga är vilken jag borde köpa. Som jag förstått det så finns det en som är från 1,5 år eller 2 år..står lite olika (barnets längd ska vara 85 cm, innerbenets längd 30 cm) och så finns det en som är från 2,5 år eller 3 år...står lite olika (barnets längd 90 cm). Min som är 86,5 cm ungefär och hans innerben är 30 cm. Skillnaden på cyklarna är att den mindre har plastdäck medan den lite större har luftdäck och handbroms. Frågan är om den större blir för stor? Hur mycket växer barn i den här åldern egentligen?

    Tacksam för svar!!

    Lina  

  • Svar på tråden Puky springcykel / balanscykel till 2 åring
  • Flickan och kråkan

    Vi har haft puky LRM. Kanoncykel. Jag har inte heller några långbeningar till barn. Jag hade skaffat LRM till ett barn som var 86 cm. Det är ju jätteviktigt att de kan nå ner med båda fötterna helt med båda fotsulorna när de börjar.

  • faglin
    Flickan och kråkan skrev 2013-03-10 08:52:32 följande:
    Vi har haft puky LRM. Kanoncykel. Jag har inte heller några långbeningar till barn. Jag hade skaffat LRM till ett barn som var 86 cm. Det är ju jätteviktigt att de kan nå ner med båda fötterna helt med båda fotsulorna när de börjar.

    Flickan och kråkan skrev 2013-03-10 08:52:32 följande:
    Vi har haft puky LRM. Kanoncykel. Jag har inte heller några långbeningar till barn. Jag hade skaffat LRM till ett barn som var 86 cm. Det är ju jätteviktigt att de kan nå ner med båda fötterna helt med båda fotsulorna när de börjar.

    Tack!! Nu har min beslutsångest lindrats markant! :)
Svar på tråden Puky springcykel / balanscykel till 2 åring