• Knutan

    pungbråck

    Någon som har/haft pungbråck? Har ni lyckats efter?  Min sambo har precis opererat sig mot varicocele(pungbråck) och nu hoppas vi det kommer funka i bebisverkstaden
  • Svar på tråden pungbråck
  • Roonjaaaa

    Min sambo har haft det och har opererat sig, finns lite bråck kvar, men det är verklige. Inge fel på hans simmare i vilket fall. Vi har lyckats blivit gravida 3 gånger på 3 år. Så jag tror inte det ska bli några större problem för er :)

  • Roonjaaaa

    nej, han opererades året innan vi träffades. :) Vi har aldrig riktigt ens försökt utan det har bara blivit :)
    Nu sista gången gick det igenom mina ppiller. Så ja.. jag tror inte dessa operationer gör större invärkan på simmarna!

  • Knutan

    Han opererades för att hans simmare hade tagit skada av pungbråcket !! Så nu ska vi vänta 4 månader sen ta nytt spermaprov och hoppas de har blivit bättre annars blir det nog icsi för oss!

  • Knutan

    Han fick pungbråck som liten och haft det hela livet. Men nu ungefär 3 månader senare har vi plussat (y)

  • moderlig

    Grattis!! Va roligt!! Vi har problem med gubben simmare..han hade pungbråck som liten men verkar inte som de tänker operera det..konstigt..! 

  • Knutan

    Okej, det var det första vår läkare sa att han skulle operera.. det är inte stor operation och när det visar att simmarna är dåliga så vill de att man opereras före man testar ivf :-/ konstigt inte din sambo får göra det.

  • Rosen3
    Knutan skrev 2013-06-14 21:18:40 följande:

    Okej, det var det första vår läkare sa att han skulle operera.. det är inte stor operation och när det visar att simmarna är dåliga så vill de att man opereras före man testar ivf :-/ konstigt inte din sambo får göra det.


    Vi är samma situation. Detta ger mig lite hopp! 


    Min sambo fick detta i somras och efter det har vi haft svårt att bli gravida. Vi har gjort utredning som visar lägre spermieantal. Nu ska vi försöka få till en operation. Hur har det gått för dig med graviditeten? Tog det lång tid innan i fick tid till operation?

Svar på tråden pungbråck