• oliven10

Trasig soffa!!!!

Hej hej
    Min soffa rasade igår..kan ju vara brädorna eller något... ingenting som syns när man lyfter upp soffan och tittar men soffan är som ett stort "U" 

Kan detta gå på hemförsäkringen?...har drulle bla !

Någon som vet kanske? :)

• Svar på tråden Trasig soffa!!!!
  • ex ungue leonem

Vad står det i dina försäkringsvillkor? Annars ring förs bolaget

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • oliven10
    ex ungue leonem skrev 2013-03-10 13:12:31 följande:
    Vad står det i dina försäkringsvillkor? Annars ring förs bolaget
    det står ju ingenting om soffor...men man vet ju aldrig när det gäller försäkringsbolag!
    självklart ska jag ringa dom imorn :) 
  • verkar

Kanske, har ni allergisk/drulle försäkring? Hur gammal var soffan?

• Leone i Västerås

Hur gammal är soffan? Det kanske är mer ett garantiärende.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • fjonkelina

Hur gammal är soffan och vad kostade den? Du får avdrag för varje år och sen ska du betala självrisk utöver det. Du måste oxå kunna förklara hur soffan gick sönder.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • oliven10
    fjonkelina skrev 2013-03-10 15:59:22 följande:
    Hur gammal är soffan och vad kostade den? Du får avdrag för varje år och sen ska du betala självrisk utöver det. Du måste oxå kunna förklara hur soffan gick sönder.
    verkar skrev 2013-03-10 15:44:45 följande:
    Kanske, har ni allergisk/drulle försäkring? Hur gammal var soffan?
    Leone i Västerås skrev 2013-03-10 15:54:45 följande:
    Hur gammal är soffan? Det kanske är mer ett garantiärende.
    Soffan är ca 3 år...men har inte kvar kvittot på den! så någon garanti finns det inte på soffan! jag har en drulle försäkring.

Det va min styvfar som skulle sätta sig i soffan å det sa det "pang" och han är verkligen inte överviktig...så de är jätte konstigt

• Stormorsan
    oliven10 skrev 2013-03-10 16:13:12 följande:
    Soffan är ca 3 år...men har inte kvar kvittot på den! så någon garanti finns det inte på soffan! jag har en drulle försäkring.

Det va min styvfar som skulle sätta sig i soffan å det sa det "pang" och han är verkligen inte överviktig...så de är jätte konstigt

Om soffan inte är tre år ännu så är det garanti. Om du inte har kvittot kvar kanske du kan bevisa med ett kontoutdrag när och var du köpte soffan.
  • oliven10

Alla sånna regler kan jag :) pratade med mitt försäkringsbolag idag och dom tog på sig soffan :) hade alla drulle försäkringar man kunde ha :)

Svar på tråden Trasig soffa!!!!