Vill jobba som undersköterska och inte sjuksköterska!
Jag blev klar sjuksköterska i november 2012 men först nu fått jobb som sjuksköterska på en kirurgavdelning.
Saken är den att redan efter termin 4, när jag arbetade som undersköterska över sommaren, kände jag att det inte var sjuksköterska jag vill bli utan jag ville arbeta som undersköterska. Jag uttryckte detta men ALLA andra tyckte dock att jag skulle läsa klart, bättre betalt och mer variation.
Men med bara två månader kvar av utbildningen kände jag mig inte redo, samt var trött på allt pluggande, och bestämde mig för att ta studieuppehåll. I 1,5 år arbetade jag som undersköterska på samma avdelning som jag arbetat på under sommaren och jag trivdes så bra, jag mådde bra! Men eftersom ALLA tyckte jag skulle läsa klart gjorde jag det och nu när jag fått jobb går jag dit med ångest och oro över allt ansvar och allt man ska lära sig. Jag vill inte ha det ansvaret!
Och det är inget fel på avdelningen jag är på nu, trevliga kollegor och intressant arbete! Jag vill bara inte ha den rollen och allt ansvar som den har!
Hur ska jag nu göra? Hålla ut över sommaren och prova på yrket trots att jag känner som jag gör eller skola om och säga upp legitimationen, göra många besvikna, men må bra och vara nöjd med mig själv? Eller något annat? Känner sådan frustration över detta!