Så trött på min sambo
Jag måste skriva av mig lite! Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4 år. Vi har en son på 1,5år och en bebis som anländer om 3 månader. På senaste tiden har det känts som om jag redan är tvåbarnsmamma. Min sambo är så lat, han hjälper inte till med någonting här hemma, och han blir otroligt lätt irriterad på vår son. Sambon jobbar visserligen heltid och drar in dom flesta pengarna till hushållet. Men jag tycker inte att jag ska behöva acceptera att han sitter vid datorn största delen av tiden när han är hemma, att han går undan, och aldrig har en tanke att leka med vår son?! Han vill dessutom aldrig och då menar jag ALDRIG hitta på någonting. Jag är en person som gillar att vara ute i friska luften och så är även vår son, men vi får alltid gå ut själva för att det finns tydligen ingenting tråkigare än att hänga vid lekplatsen osv. Detta har gjort att jag känner mig ledsen och övergiven. Han frågar aldrig hur jag mår, (genomgår en jobbig graviditet denna gången). Han skulle aldrig få för sig att hjälpa till med hushållsysslor osv. Dessutom är han svår att prata med då han är rädd för konflikter. Jag vet att det låter som om jag tycker synd om mig själv, och på sätt och vis gör jag det också. Ibland går jag i tankarna om hur mitt liv hade varit utan honom, hur jag hade haft det som ensamstående... Vilket jag innerst inne verkligen inte vill. Men jag vill inte heller leva som jag gör idag. Framtiden med en liten bebis skrämmer mig lite, hur allt kommer bli då...?! Någon som är/ har varit i samma sitts och kan ge mig lite goda råd?