• barnkäär

    Försöker skaffa barn, men ingen ägglossning.. Pco? Tips?

    Hej.

    Jag slutade med mina p-piller i aug 2012. (början) Fick mens direkt pga av pillerna.
    Efter det tog det 2mån och sen gick det 2mån igen. Så gick tillslut till en gynekolog. Han hjälpte mig med att skaffa Provera. (för att skicka iväg signaler till hjärnan att ja ska ha mens)

    Min vanliga ägglossnings som ska funka vill inte sätta igång varje månad.
    Nu denna månaden efter att ha tagit dom 1 "dos" så startade det inte heller.
    Så nu börjar jag på kur 2.
    Han kollade mina värden och sa att jag har symtom som Pco/Pcos. (men ej överviktig osv)
    Att jag ska få testa att ta ägglossnings piller oxå?

    Har ni någon erfarnehet av detta? Är det "lätt" att bli med barn när man har börjat äta ägglossningsp.?

    Jag vill så gärna att allt ska fungera som vanligt. Men behöver tydligen lite hjälp på traven?

                  

  • Svar på tråden Försöker skaffa barn, men ingen ägglossning.. Pco? Tips?
  • NLAL

    Om du menar att pergotime är "ägglossningspiller" så fungerar det, ja. Blev själv gravid första månaden jag tog dom och är nu i v.18.

  • barnkäär

    Tack för svar.

    Jag vet inte ännu vilka piller jag kommerf att få. Ska börja runt den 22april.

    Men antagligen pergotime?

    Ville höra lite ifrån andra om det funkar bra el dåligt.
    Egentligen så kanske det inte är så stor grej med att "ha lite svårare" att få barn. Men när man hör att man ska behöva ha hjälp på traven när man trodde att allt skulle gå på ett kick. :) Så blir man lite nojjig.

    Som sagt tack för svaret. :)

    Och Lycka till!!    

  • isadora81

    Jag har också pco och fick pergotime. Tyvärr har jag inte lika goda nyheter. Jag har kört en enkelkur och fyra dubbelkurer den sista med insemination och är fortfarande inte gravid. Nu håller vi på med vårt första ivf-försök.

    Det är ganska vanligt att det funkar bra när man får pergotime. Så du får säkert plus på en gång.  

  • barnkäär
    isadora81 skrev 2013-03-11 19:44:08 följande:
    Jag har också pco och fick pergotime. Tyvärr har jag inte lika goda nyheter. Jag har kört en enkelkur och fyra dubbelkurer den sista med insemination och är fortfarande inte gravid. Nu håller vi på med vårt första ivf-försök.

    Det är ganska vanligt att det funkar bra när man får pergotime. Så du får säkert plus på en gång.  

    Hej!

    Ok, ja det är ju så olika om det funkar el inte? Jag hoppas att det ska funka för er oxå! Min sambos syster hade problem med att skaffa barn, men tills slut efter ca 2år fick dom en liten pojk. Dom gjorde inseminering osv.
    Min kusin hade oxå problem och gjorde provrörsbefruktning. Ut kom en pojk där oxå. :)
    Så chanserna finns ju alltid. Vissa av oss behöver ju lite hjälp bara. 

    Har du symtom av Pco?
    Hur länge har ni försökt?

    Mvh  :)     

        
  • isadora81

    Jag har ätit p-piller sen jag var 18 så jag har inte haft så mycket symtom. Jag märkte det dock på att jag hade väldigt långa cykler och oregelbunden ägglossning. Jag är inte överviktig och har inte ökad kroppsbehåring.

  • barnkäär
    isadora81 skrev 2013-03-11 21:00:06 följande:
    Jag har ätit p-piller sen jag var 18 så jag har inte haft så mycket symtom. Jag märkte det dock på att jag hade väldigt långa cykler och oregelbunden ägglossning. Jag är inte överviktig och har inte ökad kroppsbehåring.

    Ok, precis som mig då..
    Intressant att höra hur andra har det..

    Lycka till och hoppas att allt blir toppen!! :) 
     
Svar på tråden Försöker skaffa barn, men ingen ägglossning.. Pco? Tips?