• Anonym (fattar inget)

Tradera och reservationspris?Hur funkar det?

Jag budade på en grej till min son som snart fyller år. Budet var redan högt så jag lade till 150kr över sista budet. Men då kommer det upp att reservationspriset inte är uppnått? Men när man tittar så står det utropspris: 1kr.

Hur funkar sånt? Varför i allsin dar lägger man upp något med utropspris 1 kr om man inte tänkt sälja den? Jag fattar inget, så kan ni förklara för mig hur det funkar? 

• Svar på tråden Tradera och reservationspris?Hur funkar det?
  • läkarstudent

Reservationspris innebär att säljaren valt en (hemlig) lägsta summa som han kan tänka sig att sälja för. Anledningen till att folk gör så är för att vissa bjuder mer om utropspriset är lågt. Personligen bjuder jag över huvud taget inte på sådana auktioner, jag vill se innan jag bjuder vad det egentliga utropspriset är.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Anonym (fattar inget)
    läkarstudent skrev 2013-03-10 20:44:21 följande:
    Reservationspris innebär att säljaren valt en (hemlig) lägsta summa som han kan tänka sig att sälja för. Anledningen till att folk gör så är för att vissa bjuder mer om utropspriset är lågt. Personligen bjuder jag över huvud taget inte på sådana auktioner, jag vill se innan jag bjuder vad det egentliga utropspriset är.
    Ja men precis! Jag såg först inte att det stog det innan jag budade. Jag mailade och frågade vad reservationspriset var och fick svar att det var satt till 600kr över mitt bud. Då är det billigare att beställa från utlandet än att fortsätta buda.
Svar på tråden Tradera och reservationspris?Hur funkar det?