• Evadoula

Förlossningstips och kurser

Hej!  Känner du dig orolig eller ha frågor kring stöd vid förlossningen? Kika gärna in på min hemsida www.lilladoulan.se  och blogg www.lilladoulan.blogspot.se
    .
    Varmt välkomna:) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-10 22:16
    Förlossningskurserna Föda Utan Rädsla (FUR) är på framfart både i Sverige och utomlands och ingår numer i barnmorskeutbildningens kurslitteratur.
    Författaren till FUR, Susanna Heli föreläser för läkare och barnmorskor på bla Danderyd, karolinska och nu senast för ca 200 barnmorskor i Birmingham!
    Jag är instruktör inom FUR och har dessa kurser i Västmanland. FUR skiljer sig från andra förlossningskurser genom att de baseras på ren fysiologi, inte en teknik som man ska lära in. Det är en metod att locka fram de resuser kroppenredan har i sig genom fyra enkla verktyg. Vad kan blockera/öppna upp denna förmåga-att föda?

Jag är så glad att få vara Susannas kollega och alla de andra goa instuktörer rumt om i Sverige :)
    Ser de som att vi genom våra kurser ger kvinna och partner/stödpersonen en viktig gåva och en sätt att hantera och möta förlossningen på en lught och tryggt sätt.
    Vill du ta del av en kurs nära dig? Maila mig på eva.doula@hotmail.se (läs mer om kursen på min hemsida och även såklart på www.fodautanradsla.se

Hoppas vi ses:)
    Be a part of us!
  • Svar på tråden Förlossningstips och kurser
  • Evadoula

På hemsidan finns mer utförlig information om vårat arbete som doula och instruktörer inom FUR. Hoppas ni går in och läser och skriver vad ni tycker! Och passa på, förlossningskursen den 31 mars går för halva priset. Någon plats kvar, först till kvarn! Varmt varmt välkomna!!!!

Svar på tråden Förlossningstips och kurser