• Trollbarnet

Han vill inte längre..

Ska försöka göra en lång historia kort.. Om det nu går!

Jag och min sambo har varit tillsammans i 2 år och varit sambo lika länge. Jag är 23 och han är 28!
    Vi har alltså inte varit tillsammans så hemskt länge men vi bor i ett stort fint hus tillsammans med våran katt och lever livets glada dagar, förutom en liten detalj och det är då mina upprepade missfall.. Från början var det inte ens meningen att jag skulle bli gravid, men det gick på något vänster och jag blev såklart överlycklig, han ville från början att jag skulle göra en abort men det blev inte, fick ett MF och det var ju inte speciellt roligt..

Upp på hästen och försöka igen, gick inte, fick MA, så har det hållit på nu ett tag och jag fick mitt senaste MF för någon vecka sedan.. Nu snackade vi om det idag och jag sa att det är bara att se framåt, att försöka inte tänka på det, att bara leva vårt liv och ha roligt, sen om vi blir gravid igen så är det bara att glädjas åt det som vi har gjort tidigare.. Han höll inte med!

Han vill nu att jag ska sätta in en spiral, enkel anledning: han vill inte bli sårad och ledsen igen. Han säger det att han ser hur dåligt jag mår av det och hur dåligt han mår av det, att han vill att vi ska ta det lungt iaf 1 år och bara läka, sen börja om igen.. Saken är den att vi äntligen blivit beviljade utredning för att försöka få reda på vad problemet är.. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra!

Ska jag övertala honom om att det bara är att fortsätta, gå på utredningen och se vad som händer eller ska jag ge honom den pausen och låta oss läka? För mig känns det ångestladdat vilket som, för tänk om jag har spiral ett eller två år, sedan börjar vi försöka igen och så hamnar vi i MF/MA-träsket igen..

Snälla, ge mig tips?

• Svar på tråden Han vill inte längre..
  • Toppen9

Jag skulle be honom att vi iaf skulle göra utredningen innan vi tar en paus, då vet ni ju sen ifall det är några fysiska problem tills ni vill börja försöka igen.

• strumpan123

Det är väl bättre att gå på utredning och se om det är något fel som måste åtgärdas annars kanske ni hamnar i samma situation sen som du skriver.
    Vem vet det kanske är något enkelt som behöver göras bara för att ni ska kunna behålla en graviditet.

Bättre att veta istället för att gå runt och undra och vara rädd nästa gång ni ska försöka igen.  

• flickflack

Åh kära du, vilken jobbig situation och beklagar att just ni råkat ut för detta.
    Hemskt...
    Hoppas ni finner mod och nån inre styrka tillsammans snart men just nu låter det på det du skriver att ni behöver olika sätt att ta er igenom det här.
    Din man har ju inte alls gått igenom en graviditet och allt vad det innebär och få känna av hormoner mm. 
    (Vet inte hur långt gången du va).
    Din man har sett på utanför och också blivit ledsen men inte känt av förlusten på samma sätt som dig och inte haft den rädslan du har burit inom dig. (Olika rädslor, kan tänkas).

Självklart tror jag att din man känner av samma besvikelse och frustration som dig men rädslan är nog starkare hos dig och tror det kan vara mer ångestladdat hos dig med.
    Försök att berätta EXAKT hur du känner och din rädsla så förhoppningsvis så kommer du man kunna bemöta dig på ett bättre sätt och kanske kunna gå med på ditt förslag. 
    Starta en utredning när ni båda vill, du kan ju börja i förväg om du känner för det. (Förslag..)
    Dina upprepande missfall påverkar inte eran livs situation.
    När ni är redo, gör på och försök lyssna till varandra och ge varandra omsorg och kärlek.
    Om ni kan, åk på en resa, kanske ett SPA, ta en dags utflykt, gå promenader tillsammans i sommarvärmen.
    Ni båda behöver uppskattning och styrka i från varandra.

Sånt här är jobbigt och tufft att gå igenom, önskar er att kärlek och kraft till att ni ska lyckas snart.
    Det kommer gå, ni är där en vacker dag, ni kommer få eran bebis.
    Låt er läka.
    Massa styrke kramar.... Hjärta               

Svar på tråden Han vill inte längre..