• Krokodillan

Vad tar bort superlim? Hjälp snabbt!

Jag HATAR superlim, men när backspegeln lossnade såg jag ingen annan lösning på hur jag skulle lösa det innan jobbet. Hittade en oöppnad tub som jag tog hål på med locket (som man ska) varpå det sprutade superlim åt alla håll. Så nu är mina händer och mina jeans förstörda av den hemska smörjan som ju stelnar innan man hinner blinka. Bilklädsel och ratt fick också några stänk. Någon som vet vad som kan lösa upp det? Händerna borde väl gå att få rena i alla fall? Just nu är fingrarna alldeles stela. Och finns det nåt sätt att få bort stänken från mina älskingsjeans? Skulle bli väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad tar bort superlim? Hjälp snabbt!
  • viseversa

Byxorna är nog bara att slänga tyvärr. Aceton eller bensin kanske löser upp skiten? Men det löser ju upp färg och allt annat också tyvärr.

• Krokodillan

Jag hade bara acetonfritt nagellacksborttagning och det hjälpte inte. När jag stod och filade/skrubbade händerna för att nöta bort det värsta upptäckte jag att jag hade håret fullt av det också. Det fick bli saxen och ned i handfatet föll 10 cm långa stela slingor. För väl gå med tofs tills jag hunnit låta frisören klippa allt i samma längd :( Ska ALDRIG mer låta superlim komma in i mitt hem. Eller min bil, för den delen.

Svar på tråden Vad tar bort superlim? Hjälp snabbt!