• marlene03

Kapat konto på facebook..?

Har precis öppnat ett fb konto, fick idag ett mail från just fb att NÅGON har olovlig acces till mitt konto...
    Fick en länk där jag ska lägga upp min körkortsbild (?!) så att dom vet att det verkligen är jag som är inloggad....
    Ni som kan fb, kan detta verkligen stämma?
  • Svar på tråden Kapat konto på facebook..?
  • Pineapple

Du ska absolut ibte svar på det! Det är ett bedrägeriförsök! Skickar du kk-bild har de foto, namnteckning o personnr och kan därmed söka lån på nätet i ditt namn...

• marlene03
    Vad ska jag göra? Jag kommer ju inte in på mitt konto...? Finns det nån kunktjänst på fb ?
  • Pineapple

Det ska det finnas. Kolla på inloggningssidan. Är du 100 på att mailet kommer från FB?

• Fia 28

Jag har fått massa mail som ser ut att komma från facebook, men som egentligen är lurendrejeri. Har du försökt förnya lösen med hjälp av mailen eller telefonnumret?

• kamomillmilla

Nej det där är inte från FB. Det du kan göra är att skicka efter ett nytt lösenord och får du inget mail så är isf även mailen på kontot ändrad. Och är så fallet så kan du gå in på www.facebook.com/hacked och sen ska det lösa sig.

William 2011-02-08
  • marlene03
    nja, 100 är jag ju inte , men det står såhär:

"det verkar som om någon annan skaffat sig åtkomst till ditt konto. För att säkra ditt konto måste du besvara några frågor och byta lösenord nästa gång du går till fb.
    För att skydda ditt konto kan ingen se dig på fb förrän du har säkrat ditt konto."

Vänliga hälsningar Facebooks säkerhetsteam

Undertill finns då en länk med
    Säkra ditt konto nu
  • Fia 28

Har aldrig varit med eller hört om någon som behövt skicka kort på körkortet till facebook, så jag tippar på lurendrejeri.

• marlene03
    märkligt, nu kommer jag in som vanligt igen & allt ser ut som det ska...
  • Pineapple

När du håller musen över länken i mailet går det till FB då? Man ska aldrig publicera bild på sitt körkort.

• Yiskah

Jag tvivlar starkt på att de själva skriver endast "fb" (framför allt med små bokstäver?!) istället för att skriva ut hela "Facebook", så om jag var du skulle jag dra öronen åt mig!

Svar på tråden Kapat konto på facebook..?