• Anonym (Snuvig)

Ständig snuva

Förra vintern samt denna vinter har jag "lidit" av ständig snuva. Egentligen är det väl inget jag längre störs av, då jag blivit ganska van, men jag märker att andra reagerar på det. Folk frågar ofta om jag "fortfarande är sjuk" osv.

Men till saken hör att jag har inga som helst förkylningssymptom i övrigt. Jag är pigg (för det mesta) och kry och känner mig inte alls sjuk.

Förra vintern började det redan i mitten av September med en ordentlig förkylning. Till en början försökte jag jobba ändå, men min nästäppa var så kraftig att mina kollegor stördes av det och jag blev hemskickad trots att jag var tillräckligt pigg för att jobba. Folk ville väl inte bli smittade. Jag mådde även då okej men snorade så jag knappt kunde prata. Efter en vecka hemma i sängen vart det väl lite bättre men snuvan gick aldrig bort till 100%. Först när jag åkte till varmare breddgrader över jul så försvann det, men för att sedan komma tillbaka när jag kommit hem till sverige igen.

Denna vinter började det först i november, och har haft det från och till sedan dess.

Jag har som sagt vant mig, men eftersom andra verkar tycka att det är konstigt så inser jag att det kanske inte är helt ok.... Kan tillägga att jag var hos läkaren förra vintern för att undersöka det och han bekräftade att det inte kunde vara förkylning eftersom jag hade haft det så länge. De undersökte allergi mot gråbo och liknande men utan resultat (dessutom finns väl inte sånt på vintern?).

Jag har även sår i näsan och lock för öronen som följd av detta. Jag har fortsatt träna som vanligt, så länge jag inte mår dåligt i kroppen.

Någon som har någon aning om vad detta kan bero på?

// Undrande

• Svar på tråden Ständig snuva
  • Anonym (Snuvig)
    Fia 28 skrev 2013-03-11 13:47:36 följande:
    Har du kollat bihålorna?

Nej, hur yttrar sig det? Har jag inte tänkt på alls.. Inget läkaren sa något om heller..
  • Fia 28
    Anonym (Snuvig) skrev 2013-03-11 13:50:42 följande:

Nej, hur yttrar sig det? Har jag inte tänkt på alls.. Inget läkaren sa något om heller..
    Mamma fick bihåleinflammation för första gången för några år sen. Det blev aldrig riktigt bra trots flera antibiotikakurer och kortisonkurer. Hon var ständigt lite täppt och snuvig och fick lock för öronen. Det slutade med operation där de öppnade upp gångarna till näsan. Röntgen visar om bihålorna är svullna eller inte.

Däremot hade syrrans pojke problem med rinnig näsa en lång tid, de opererade bort tonsillerna i näsan.

• Anonym (Snuvig)

Känner inte igen symptomen för bihåleinflammation när jag googlar det. Men kanske kan man ha det utan övriga symptom?

Tack för svar! :)

Svar på tråden Ständig snuva