• Anonym (känslig..)

    snälla behöver lite tips och råd

    Hej !!

    jag har haft ett väldigt struligt liv innan jag fick barn.

    Jag fick vet att jag var gravid i tredje månaden då förändrades hela mitt liv , när jag var i andra månaden träffade jag en en kille som jag nu är gift som är som en pappa till mitt barn, men nu har det börja spricka i mellan oss för jag drar mig undan och stöter bort han i från mig , det började med att jag har jätte svårt att älska med han eller med nån jag tycker inte det är nåt fint med de överhuvudtaget detta kan nog bero på hur jag levde innan och vad man fick utsätta sig för, då börja han tjata om sex då stötte jag honom ännu längre bort ifrån mig.. varför gör jag så kan inte riktigt förstå mig själv ?? jag vet inte ens längre hur jag känner för han, när vi träffades så hade jag ingenting nu menar jag lägenhet eller så, vi träffades 2010 agusti vi gifte oss feb 2011 min dotter kom i mars månad allt har gått så fort.. 
    Jag sluta med alla droger när jag fick veta att jag var gravid flytta i hop med honom samma dag vi träffade och på detta spår är vi ..
    Jag lovade han i början att jag aldrig skulle laga kött hemma hos oss då när vi träffade men det har jag inte lyckats hålla, jag lovade han visa andra saker som jag inte hållt och i med de så känner han sig överkörd..
    vi har inga gemensamma intressen alls och det har ju gjort att vi oxå glider i från varann mer
    Vi har pratat om skillsmässa  ibland men då blir jag helt förkrossad och det känns som jag inte vill det men när det är bra så tänker jag ibland försvinn härifrån 
    varför känner jag så har du några tips att ge mig?? 
  • Svar på tråden snälla behöver lite tips och råd
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    När du träffade din man förändrades ditt liv mycket till det positiva. Jag tror att du är så rädd om den här relationen till honom att du går med på överenskommelser som du egentligen inte känner för eftersom du inte vill störa relationen. I längden behöver du bättre tänka igenom dina egna behov och åsikter och inte trycka tillbaka dem utan uttala dem. Ni flyttade ihop och gifte er väldigt snabbt. Då kan man säga att ni inte kände varandra så väl egentligen. Det behöver ni göra nu genom att vara öppna och nyfikna på varandra och tolerera olikheter. Du skriver att du har svåra erfarenheter tidigare i livet och det spelar naturligtvis in. Din partner behöver känna till detta så att han kan ta hänsyn till det du är känslig för. Er situation är ganska svår. Det kan vara en idé att gå till en parterapeut eller familjerådgivning för att få stöd och hjälp.

    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden snälla behöver lite tips och råd