• amanda06ls

Allt blir svart!

Hej! Vet inte riktigt i vilket forum som detta passar i men tar det här nu.

Jag är en 15-årig tjej som har en fråga. Ibland blir allt helt plötsligt svart, som att jag är i rymden! Det är och känns som att jag inte finns längre. Jag glömmer bort vem jag är helt enkelt. Det känns som att mitt minne försvinner och jag glömmer bort allt. Men jag fortsätter att tänka. Sedan efter några sekunder kommer jag tillbaka, då kommer oftast tanken ''Jag är jag. Av 7 biljoner människor på jorden är jag just Amanda. Jag sitter här i detta rum, och är jag. Jag kunde ha varit vilken annan människa som helst!'' eller något liknande. Det är inte läskigt när det väl händer men har frågat andra om dom brukar få det, vilket ingen har fått, så man blir ju lite fundersam!  Brukar nämligen få det lite då och då. Kanske 1-2 gånger i månaden. Sist det blev så var för 2-3 timmar sedan när jag satt vid datorn och kollade videos på youtube. Har blivit så när jag varit ute bland människor också. Vad kan detta bero på tror ni?

Tacksam för svar!
  • Svar på tråden Allt blir svart!
  • 724

Det är kanske något slags meditativt tillstånd du hamnat i (meditation)?

Kan vara en åldersgrej. Minns jag hade sådana funderingar också, i samma ålder som du är i nu.

• Mickan76

Frånvaroattack kan man få vid epilepsi. Gå till husläkaren, för säkerhets skull. Lycka till!

Svar på tråden Allt blir svart!