• blomman07

V.36 Plötslig extrem smärta i höft/ljumske/lår?!

Vaknade för en 20 minuter sedan och hade extremt ont i framsidan på höften, bara på höger sida. Det strålade liksom ner i låret från framsidan av höften/ljumsken, aldrig känt något liknande så det är svårt att förklara. Jag tror att jag redan var lite halvvaken när smärtan började, men jag är inte helt säker.

Jag förstår inte vad det var som hände riktigt? Det var inte lägesberoende då jag kunde vända mig om utan att det gjorde mer/mindre ont. Gjorde heller ingen skillnad när jag sträckte ut eller böjde benet. Jag har inte haft någon som helst besvär med foglossning under graviditeten. Det här gjorde liksom så pass ont att jag låg och halvskrek/stönade.

Det gick över relativt fort, efter kanske en/två minuter och jag kände bebisen röra sig både under tiden och efteråt, och nu känner jag absolut ingenting i höften.

Någon som har en idé om vad det kan ha varit?

• Svar på tråden V.36 Plötslig extrem smärta i höft/ljumske/lår?!
  • frökenelisabeth

Jag fick ofta som kramp i ljumsken i slutet av min graviditet. Men inte så ont eller så länge som du beskriver. Nerv i kläm kanske? Eller nån slags kramp? Lustigt att du skriver att smärtan inte var lägesberoende, just det tänkte jag mycket på med förlossningsvärkarna, att det inte spelade nån roll hur man låg, stod eller satt, det gjorde lika ont ändå. kanske nåt på g... ?

• blomman07
    frökenelisabeth skrev 2013-03-12 06:59:56 följande:
    Jag fick ofta som kramp i ljumsken i slutet av min graviditet. Men inte så ont eller så länge som du beskriver. Nerv i kläm kanske? Eller nån slags kramp? Lustigt att du skriver att smärtan inte var lägesberoende, just det tänkte jag mycket på med förlossningsvärkarna, att det inte spelade nån roll hur man låg, stod eller satt, det gjorde lika ont ändå. kanske nåt på g... ?
    Ja det var jättekonstigt verkligen, aldrig känt något liknande. Kan inte svara på om det var något graviditetsrelaterat överhuvudtaget, eftersom det är min första graviditet. :P Det gick lite upp och ner i intensitet, men det slutade ju aldrig helt förrän det var över och det var verkligen bara i högra höften/låret, inte i magen eller ryggen alls. Nu ett par timmar senare är allt bra, så jag är inte direkt orolig, mer konfunderad/nyfiken :P
Svar på tråden V.36 Plötslig extrem smärta i höft/ljumske/lår?!