• Anonym (bonusmamman)

dom vill inte åka till mamma

tvillingarna vill inte längre åka till sin mamma, frågar man dem varför så får vi inget svar men jag tror de e så att dom vill vara här av två anledningar. här har dom små syskon och vi hittar på saker med barnen, när dom åker till mamma så får dom inte göra så mycket hon skaffar tillomed barnvakt för att åka o handla. jag har varit ed sedan tvillingarna va 4 år (idag är dom 7år) och dom har alltid kallat mig vid namn, igår började pojken kalla mig mamma för han ville det, de har hänt innan att de sagt fel efter som dom pratar med sina småsyskon om mig som mamma men igår sa han "man kan ju faktiskt kalla dig med för mamma" jag hindrar dem inte utan vill de det får de det,

Men hur ska man göra med barnen när de inte vill till mamma, vi har tagit kontakt med socialen för att få hjälp men de tar ju ett tag. 

• Svar på tråden dom vill inte åka till mamma
  • Anonym

Hur ofta ska de träffa mamma?

• Anonym (bonusmamman)

vi har varannan vecka så de är byta varje fredag 

• Anonym
    Anonym (bonusmamman) skrev 2013-03-12 09:13:40 följande:
    vi har varannan vecka så de är byta varje fredag 
    Oj då. Kan ni prata med mamman om problemet?

Sen kan barn vara ovilliga att åka men ändå trivas bra när de väl är hemma med andra föräldern igen.
  • Anonym (bonusmamman)
    Anonym skrev 2013-03-12 09:19:32 följande:
    Oj då. Kan ni prata med mamman om problemet?

Sen kan barn vara ovilliga att åka men ändå trivas bra när de väl är hemma med andra föräldern igen.
    vi har försökt, vi vill hitta lösningar på alla vis för att slippa ändra något, vi har sagt åt henne att hittapå mer med barnen men hon svarar att hon inte orkar. 

dom älskar sin mamma o vill säkert träffa henne med men de  har sagt att dom inte vill bo där även till sin mamma, de har ringt o sagt att min man ska hämta dem för de inte vill vara kvar där. och sist dom skulle dit så spydde pojken för att han verkligen inte ville åka. jag vet inte hur man ska göra för att få de så bra som möjligt. 
  • Anonym
    Anonym (bonusmamman) skrev 2013-03-12 09:23:49 följande:
    vi har försökt, vi vill hitta lösningar på alla vis för att slippa ändra något, vi har sagt åt henne att hittapå mer med barnen men hon svarar att hon inte orkar. 

dom älskar sin mamma o vill säkert träffa henne med men de  har sagt att dom inte vill bo där även till sin mamma, de har ringt o sagt att min man ska hämta dem för de inte vill vara kvar där. och sist dom skulle dit så spydde pojken för att han verkligen inte ville åka. jag vet inte hur man ska göra för att få de så bra som möjligt. 
    Har ni föreslagit att de kan bo mer med er tills hon har mer ork? Kan hon vara deprimerad kanske? Det påverkar orken och lusten och barnen märker definitivt av om det är så.
  • Anonym (bonusmamman)
    Anonym skrev 2013-03-12 09:25:37 följande:
    Har ni föreslagit att de kan bo mer med er tills hon har mer ork? Kan hon vara deprimerad kanske? Det påverkar orken och lusten och barnen märker definitivt av om det är så.
    hon fick en förlossnings psykos när dom föddes och har aldrig blivit frisk utan går på tabletter för de o hon har haft problem med psyket sedan 15 år tillbaka. så de e därför hon inte har ork men hon har inte haft de på 15 år och hon kommer troligtvis aldrig bli frisk från de häller. och de betyder att barnen skulle bo hos oss tills de flyttar hemmifrån o de skulle knäcka mamman o de vill vi inte! dom får gärna bo här o vi har sagt att vi kan ha dem på vardagarna så har hon varannan helg o så men inte de häller 
  • Anonym

Jag skulle lyssna på barnen. Antagligen är det något som inte står rätt till hos mamman. Hon orkar inte och det kan vara så att barnen får känna för mycket ansvar.
    Blanda in familjerätten,så kan ni få vägledning. 

• Anonym (bonusmamman)

vi har pratat med familjerätten och fått tid den 3/4 för utredning om att få hit barnen på heltid. så dom åker till sin mamma varannan helg bara, för hur de än är behöver de sin mamma 

• Anonym
    Anonym (bonusmamman) skrev 2013-03-17 14:34:10 följande:
    vi har pratat med familjerätten och fått tid den 3/4 för utredning om att få hit barnen på heltid. så dom åker till sin mamma varannan helg bara, för hur de än är behöver de sin mamma 
    Familjerätten kan varken besluta om utredning eller boende mot mammans vilja. Tingsrätten beslutar. Ni måste stämma henne om hon vägrar ändra boendet.
  • Anonym (bonusmamman)

vi har tagit kontakt med dem för rådgivning om boende eller va man ska kalla de. o hoppas att hon lyssnar på de. som vi sa man kan testa att de bor hos oss en månad o se om de blir bättre. även tvärt om ifall de inte blir bra hos oss.. men så vi testar alla möjliga vis som blir bäst för barnen helt enkelt 

• Gung Ho

TS, usch vilket jobbigt problem... 

Har en vän som skilt sig från mamman som har psykiska problem (delvis på min inrådan då han blev indragen och började må psykiskt dåligt). Barnen vill ibland inte heller vara hos henne, och den äldsta har ett par gånger själv lämnat mammans hem och gått till pappan (ett par km, men han är lite för liten för att gå själv egentligen).

Att få mamman att förstå att varannan helg (eller någon annan lösning där barnen är korta stunder hos henne) vore ju det bästa om det går att få till. Då orkar hon göra mer ett par dagar än vad hon orkar under en vecka. De tappar inte kontakten och att åka till mamma blir kanske roligare när det är mer sällan och inte så länge. Låter hemskt kan en del tycka, men det är bättre än att de inte vill dit alls.

Jag hoppas det löser sig, och är imponerad av ditt engagemang!        

• Anonym (bonusmamman)

jo jag tycker de är viktigt att de mår bra o varannan helg då har de inte alla måsten som de är här hemma häller. vi tänkte även att hon kunde kanske flytta hit där vi bor så barnen får närmare till skolan o kan springa lite som de vill mellan, de kan vara hos mamman på dagarna lite o kanske sova här lite mer o så.. så kan de välja vilet de vill o vilka dagar o så men de verkar inte hon vilja så hoppas verkligen de löser sig snart att de får bo här hela tiden o varannan helg hos sin mamma 

Svar på tråden dom vill inte åka till mamma