• Anonym (jmp)

Ställningstagande igångsättning??

Tänkte höra med er om era erfarenheter av detta, kanske speciellt ni som satts igång innan ni räknats som överburna? Hur har besöket gått till osv?

Har en tid på förlossning imorgon för ställningstagande om induktion.

Min barnmorska var den som tog upp detta med igångsättning pga att jag har rätt stora besvär med graviditeten efter en tidigare bukplastik. Hon fixade en tid hos läkaren på mödravårdcentralen och läkaren där ringde efter det och bokade in detta besök på förlossningen.

Jag är dock väldigt rädd att bli nekad, jag är i v39 och är mogen rent kroppsligt och detta blir 3:e förlossningen. Så utgångsläget för en ev igångsättning är ändå god. Men frågad är om  läkaren på förlossningen kommer tycka det finns själ nog.. Det är jobbigt som det är just nu så har försökt intala mig att jag säkert kommer bli nekad bara för att det inte ska bli ett för hårt slag.

Hur många av er har blivit nekade när ni väl kommit till bedömningssamtalet på förlossningen??

• Svar på tråden Ställningstagande igångsättning??
  • Anonym (Blev igångsatt)

Jag hade inga problem att bli igångsatt och jag tror att har du kommit så långt som till ett samtal så ska det mycket till att du ska bli nekad.

• Anonym (jag)

Jag blev igångsatt i vecka 39+0 med andra barnet. Hade tre skäl: förlossningsrädsla, stort barn och snabb första förlossning (sprack mycket).

Inga problem alls att få det godkänt, det enda var att jag var helt omogen när jag sattes igång och läkaren trodde inte det skulle gå. Men sonen är född samma dag.

Tror inte du kommer få problem med godkännandet. 

• Anonym (jmp)

Hoppas SÅ att ni har rätt.. Känns rätt jobbigt att kommit så långt och bli nekad där imorgon.

Utöver mina kroppsliga besvär denna gång så känner jag även att de skulle va en trygghet att bli igångsatt då jag knappt hann med en timme på förlossningen sist, jag som hade tvekat på om de va onödigt att åka in så snabbt. Får hålla tummarna för att det är en förstående läkare helt enkelt..

Hur fungerade de för er, fick ni komma tillbaka dagen efter bedömnings samtalet för igångsättning, fick ni stanna kvar direkt eller hur blev de?    

• Anonym (jag)

Jag gick på samtal med en BM pga min förlossningsrädsla och hon tog upp det med läkaren som godkände det utan att träffa mig, så jag träffade läkaren först vid igångsättningen. Tror inte det blir några problem eftersom du har en BM bakom dig

Jag gjorde ett extra tillväxt UL i vecka 38+0 där de såg att bebis vägde nästan fyra kilo (enlig deras beräkningar) därefter blev jag beviljad min igångsättning.

• Anonym (Nyfiken)

Hejsan!

Jag ska till förlossningen på ställningstagande på måndag och är lite nyfiken på hur det gick för dig ts.

Blev du igångsatt på en gång? Eller fick du en ny tid?

• LitenBlomma

Jag fick inte igångsättning med nr2. Nr 1 vägde 4,4 och föddes på BF på 3,5 h med hotande asfyxi, yttre press, klipp och en partiell sfinkter skada som blev ett hell efteråt med infektion, smärta och förlossningsrädsla som fick mig att gå på amandasamtal. Men nej, det var inga problem för mig att föda ännu ett stort barn sa dem

• Anonym (jmp)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2013-04-04 11:14:02 följande:
    Hejsan!

Jag ska till förlossningen på ställningstagande på måndag och är lite nyfiken på hur det gick för dig ts.

Blev du igångsatt på en gång? Eller fick du en ny tid?

Nej dom tyckte jag var för omogen då tappen var bakåtlutad och ansåg inte att dom ville sätta igång mig. Men jag hann bara hem så gick vattnet :D
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (jmp) skrev 2013-04-05 10:12:15 följande:

Nej dom tyckte jag var för omogen då tappen var bakåtlutad och ansåg inte att dom ville sätta igång mig. Men jag hann bara hem så gick vattnet :D
    Okej!

Vad skönt att det starta av sig själv så snabbt då =)

På måndag när jag ska dit så är det bf-dag för mig, så jag hoppas verkligen att det är redo...om det inte startar innan förstås =)
Svar på tråden Ställningstagande igångsättning??