• Anonym (Nina)

Kan man inreda med för mycket svart?

Jag älskar svart och vill gärna ha naturfärger i lägeheten, Har svart, begie, brun och vitt. 
    Men man hör hela tiden om att man ska ha färg och så.

Men jag gillar verkligen svart, kan man ha för mycket av det? 

• Svar på tråden Kan man inreda med för mycket svart?
  • Anonym

Har man bara svart tex svarta väggar svarta möbler svarta gardiner svarta hyllor lampor mm så blir det fasligt mörkt om inte annat så set hade inte jag iaf tyckt vara så fint. Men jag gillar inte färger (blått rosa lila mm) att inreda med så mitt hem består helt i vitt svart grått och silver. Brukar få väldigt mycket komplimanger för mitt hem så det kan ju inte vara helt fel att inreda utan färget

• Anonym

Nej men det svarta lyser ju upp av lite färgklickar, t ex röda gardiner, vita eller silvriga fotoramar mm

• Anonym (Nina)
    Anonym skrev 2013-03-12 11:50:53 följande:
    Har man bara svart tex svarta väggar svarta möbler svarta gardiner svarta hyllor lampor mm så blir det fasligt mörkt om inte annat så set hade inte jag iaf tyckt vara så fint. Men jag gillar inte färger (blått rosa lila mm) att inreda med så mitt hem består helt i vitt svart grått och silver. Brukar få väldigt mycket komplimanger för mitt hem så det kan ju inte vara helt fel att inreda utan färget
    Jag har vita väggar, stora ljusa fönster, en soffa som är typ begie och brun, en vit gungstol i ett hörn. 
    Men Jag har svarta gardiner, svarta mattor, svarta möbler. 
  • Zizzy Zimsson

Det är en smaksak

Strunt i vad andra tycker... det är ditt hem. 

• Litet My
    Anonym (Nina) skrev 2013-03-12 11:58:37 följande:
    Jag har vita väggar, stora ljusa fönster, en soffa som är typ begie och brun, en vit gungstol i ett hörn. 
    Men Jag har svarta gardiner, svarta mattor, svarta möbler. 

Låter snyggt, vi har mycket vitt, men för att det inte skall bli för vitt så kör vi mycket med färglaga detaljer såsom ljus, dukar,soffkuddar och sådant, det kanske fungerar på svart med för att lätta upp lite om det behövs?
  • Anonym (Nina)
    Zizzy Zimsson skrev 2013-03-12 11:59:33 följande:
    Det är en smaksak

Strunt i vad andra tycker... det är ditt hem. 
    :)
  • Anonym (Nina)

grejen är att min soffa passar sig inte med färger, de skär sig lite, och soffan tar stor plats så de blir svårt att inreda annorlunda

• Anonym

kan du lägga upp en bild på soffan eller en länk? för mycket svart drar åt sig allt ljus så att de alltid känns mörkt i rummet oavsett hur mycket belysning man har, sen så kan de bli en mer deppig miljö utan färg.

Färgstarka tavlor, filtar, kuddar gardiner, blomvaser, mattor, blomkrukor, dukar kan man ju testa runt med å se om de funkar

Svar på tråden Kan man inreda med för mycket svart?