• Anonym (Karla)

Ger upp det här med växter i fönster, vad kan jag ha ?

Har tröttnat lite på att ha vanliga gröna växter i fönstret. 
    Vill ha något annat, men har så dålig fantasi.

Vad kan man pryda sina fönster med?
    Jag har ställt till några snygga ljusstakar, men vad kan man ha med? :)  

• Svar på tråden Ger upp det här med växter i fönster, vad kan jag ha ?
  • Anonym

Jag är litet (hrm hrm, ok då, mycket) dålig på att komma ihåg att vattna blommor, så jag har litet olika grejer. Ljusstakar är bra, men om det är varmt på sommaren (sol direkt på fönstret) så är det lätt att ljusen blir så varma att de böjer sig (!)... Då är ljuslyktor med värmesljus bättre, gärna i olika höjder. Jag har försökt hålla ett "tema" på fönstret, t.ex. glasljusstakar, eller mässingsljusstakar. Man kan också köra med glasvaser av olika slag, lägga i litet snygg dekorsten och ha värmeljus, blockljus eller något annat i. Snäckor? Någon enstaka plastblomma? Något dekorhjärta? Ramar med snygga bilder i funkar också.

• Anonym (Karla)
    Anonym skrev 2013-03-12 14:01:58 följande:
    Jag är litet (hrm hrm, ok då, mycket) dålig på att komma ihåg att vattna blommor, så jag har litet olika grejer. Ljusstakar är bra, men om det är varmt på sommaren (sol direkt på fönstret) så är det lätt att ljusen blir så varma att de böjer sig (!)... Då är ljuslyktor med värmesljus bättre, gärna i olika höjder. Jag har försökt hålla ett "tema" på fönstret, t.ex. glasljusstakar, eller mässingsljusstakar. Man kan också köra med glasvaser av olika slag, lägga i litet snygg dekorsten och ha värmeljus, blockljus eller något annat i. Snäckor? Någon enstaka plastblomma? Något dekorhjärta? Ramar med snygga bilder i funkar också.
    Jag har visserligen sett typ små fågelburar med växter i, de kan jag tycka är rätt snyggt
  • Anonym (Krukväxtlover)

Lampor? Böcker? Ljusslingor med sommartema (finns t.ex. på Indiska)?

Man kan ju ha lite mer flyktiga installationer också, t.ex. snittblommor uppdelat på små vaser.

Vad är anledningen till att du vill ha något i fönstren? Hindra insyn? Se fin ut utifrån? Inifrån?

• Anonym (Karla)
    Anonym (Krukväxtlover) skrev 2013-03-12 14:22:56 följande:
    Lampor? Böcker? Ljusslingor med sommartema (finns t.ex. på Indiska)?

Man kan ju ha lite mer flyktiga installationer också, t.ex. snittblommor uppdelat på små vaser.

Vad är anledningen till att du vill ha något i fönstren? Hindra insyn? Se fin ut utifrån? Inifrån?
    Men de ser ju så tomt ut annars
  • Anonym
    Anonym (Karla) skrev 2013-03-12 16:02:52 följande:

Utifrån eller inifrån? Det går också att ha en typ "cafégardin".www.google.com/search%C3%A9gardin&hl=sv&rls=com.microsoft:sv:IE-SearchBox&rlz=1I7ADFA_sv&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=a0Q_UenXM7PR4QTl7IDACg&ved=0CDYQsAQ&biw=1680&bih=848
  • SupersurasunkSara

Jag har förvisso blommor nu i fönstret och de har överlevt i flera veckor!

Men annars har jag två lampor, en dalahäst eller flera, en gammal fin våg, en gammal fin burk (som jag förvarar värmeljus i, eller ska när jag tar tag i att lägga ner dem...)  Hängades har jag totalt 4 ljuslyktor för värmeljus, 3 olika sorter.
    Ibland ahr jag också en ängel som jag fick i julklapp en gång av min dotter, lite andra prydnadssaker som de har gjort och någon fin sten kanske.

• Anonym

Äsch, länken blev fel. Bildgoogla på cafégardin...

• Anonym (Krukväxtlover)
    Anonym (Karla) skrev 2013-03-12 16:02:52 följande:
    Egentligen är det nog snyggast att ha några få saker i fönstret. Ett fönster skulle t.ex. kunna ha en lite större grön växt på ena sidan, och några ljuslyktor och fina stenar på andra sidan, samt en hängande eller stående lampa. Jag rensade bort det mesta i mina fönster när jag skulle sälja vår förra lgh, och det såg faktiskt mycket bättre ut. Kolla Hemnet Inspiration! Hemma hos mig själv vill jag dock ha knökfullt med krukväxter...

Svar på tråden Ger upp det här med växter i fönster, vad kan jag ha ?