• candy2013

    Vilken ras har du, kön och ålder?

    Undrar vilken kanin ras du har, kön och ålder?? =) Har själv en blandras kanin: angora/löwen/hermelin, och det är en hona som heter Mimmi=).. Född 13/1 2013.

  • Svar på tråden Vilken ras har du, kön och ålder?
  • BookLady

    Vi har en "renrasig" teddy dvärgvädur, Albin, vit/gul japantecknad. Född i maj 2011 så snart två år. Helt frigående innekanin, han har en tjusig bur som han aldrig använder utan bor mest under vår säng .

  • bustjejen

    Jag har 2 kastrerade hanar (syskon) på ca 1 år. De är blandraser, vad jag vet finns det hermelin, dvärghare och något eller några raser till i dem. Ena är vit brunögd (trol. japantecknad under det )  och andra viltgul.

  • Dr Mupp

    Vi har ett gäng. 

    Dior - viltgrå dvärgvädurshona på 2 år och 5 månader. 
    Abbe - viltgrå dvärgvädurshane på 11 månader.
    Ludde - zobel blå rexhane på 9 månader
    Yoda - viltgul rexhona på 1 år och 9 månader
    Rosen - Röhntecknad rexhona  på 1 år och 5 månader
    Ture - Svart blandrashane, troligen lejonhuvad kanin/hermelin ca 2 år
    Drulle - Svart blandrashane lejonhuvad kanin/dvärgvädur på 7 månader
    Solaris - Viltryss blandrashona lejonhuvad kanin/dvärgvädur på 7 månader 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Mithra

    Har fyra kaniner. Alla är "hoppkorsningar" (mestadels dvärgvädur) avlade för kaninhoppning.

    Miss Pinky's Hocus-Pocus Horror "Loppan", gul/svart japantecknad hona. ca 2år
    Tribe's Riverside "Alice", viltblå hona. ca 4år
    Cynder the Skylander "Cynder", viltgrå hona. 7 månader (Dotter till Alice)
    Grenens Höstöga "Ippo", blåbrokad hane. ca 1år

  • XcsM

    Har två, en hane och en hona

    Nuss är en lejonhuvad dvärgkaninshane (ej kastrerad) med ett blått och ett brunt öga. Fyllde precis ett år
    Blubb är en japantecknad vädurshona född i Augusti 2012.

    De har varsinn bur som de är instängda i över natten och turas om att hoppa fritt dagtid. 



     
  • Ordis

    Jag är av svenskt ursprung (vallonblod långt bort), kvinna och är 34 år. 


    Stava rätt är jävligt överskattat, de flesta läser i ordbilder i alla fall och förstår således vad där står.
  • Ordis

    Kaninen som bajsar ner lägenheten är en dalmatinertecknad hermelin rex, hane. Han har nog förlånga öron för att kunna ställas ut om man nu hade tyckt det var viktigt. Jag tycker det är fint, tycker vissa hermeliner har förkorta öron för att det ska se proportionerligt ut. 


    Stava rätt är jävligt överskattat, de flesta läser i ordbilder i alla fall och förstår således vad där står.
  • BookLady

    Kan bidra med en bild på vår odåga också. Han har hållit mig vaken inatt, möblerat om bland sina matskålar och saker under sängen Kyss.


Svar på tråden Vilken ras har du, kön och ålder?