• Anonym (Livia)

Varför vill ingen ha vårt fina hus??

Vi håller nu på och ska sälja vårt fina hus. Vi hade visning på det häromdagen.

Jag trodde ju att budgivningen skulle gå igång, men nu efter tre dagar har inget hänt!

Varför??

Vårt hus är som sagt fint, ganska mycket renoverat och det har ett mycket fint läge i samhället där vi bor.

Utgångspriset är absolut rimligt och en bit under det många hus gått för här i trakten.

Ändå...varför vill ingen lägga bud??

• Svar på tråden Varför vill ingen ha vårt fina hus??
  • Whitetrash86

För att det inte passa dom?

Mina föräldrar hade också ett fint hus i underbart område och billigt. Tog 4 år innan dom fick det sålt. 

• jmynt

Tålamod, om man ska köpa ett hus vill man nog fundera lite mer än några dagar innan man bestämmer sig. Det är ju inte som att köpa mjölk ;)  Kanske vill man kolla på några fler hus och sen se erat igen för att vara säker. Det kommer nog bud så småningom men som sagt tålamod...

Lycka till 

• Anonym (Livia)

Jo, så är det ju säkert men jag har svårt att förstå...
    huset ligger nära en av sveriges största städer, mkt bra pendlingsmöjligheter och bra service på orten. Barnvänligt och alla hus här har, vad jag vet, blivit sålda utan några större problem.

• Anonym (Livia)

jmynt: jooo...försöker ha tålamod..men har kanske i minnet hur det var för tio år sedan när vi köpte huset...vi var då med på flera budgivningar och där var budgivningarna igång direkt och avslutat inom typ tre - fyra dagar...kanske andra tider nu...

• fjonkelina

Men det har ju bara gått några dagar. Ha lite tålamod.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Christi38

Inte bara att hoppa in i en budgivning numera. Många behöver väl kontakta sina banker och få villor på papper.

Kom det många på visningen? En omvisning också, kom det tillbaka spekulanter på den?

Hus tar tid att sälja, betydligt längre än lägenhet t ex.

Många hus ute på försäljning i området/staden/samhället kanske?

Hoppas det släpper snart! :)

.

• Anonym

Här var jag bor har INGET hus sålts, ca sex hus har legat ute förra året, INGET blev sålt.

• Bonanza

1) Det är inte direkt säljarens marknad just nu.

2) Ni kanske har renoverat det fult? Finns så många fina hus som vi ratat för att ägarna inte haft en aning om hur man renoverar hus utan bara kört på och förstört huset. Slängt ut vackra originalkök och satt in något nytt i högblankt eller ek osv osv. Misshandel.

• Tonårsmamman1
    Anonym (Livia) skrev 2013-03-12 20:46:19 följande:
    jmynt: jooo...försöker ha tålamod..men har kanske i minnet hur det var för tio år sedan när vi köpte huset...vi var då med på flera budgivningar och där var budgivningarna igång direkt och avslutat inom typ tre - fyra dagar...kanske andra tider nu...
    Ja, det är andra tider nu, det har stått ganska mycket i tidningarna att bostadsmarknaden är sval.  
Svar på tråden Varför vill ingen ha vårt fina hus??