• Linnmatilda

hydronefros och nefrostomikateter

Jag letar efter någon som har fått hydronefros och fått eller har haft nefrostomikateter... Att dela känslor och tankar med, någon som har de lika dant.

• Svar på tråden hydronefros och nefrostomikateter
  • Charmed92

Din stackare säger jag bara, jag lider med dig. Jag gick med en Nefrostomikateter i över fyra månader när jag väntade min son. Jag önskar inte ens min värsta fiende de livet just då.

Vilken vecka är du i? Hur mår du?

• frokenlyckan

Hej!

Jag personligen har inte haft det men vår dotter har haft det sen hon var 2 veckor gammal o ska ha det tills hon blir 1 år. vissa dagar är man bara så less så en sax är lockande. (självklart skulle jag INTE klippa men man mår så dåligt av skötselen nefrostomin på en bebis) Och en bebis gör ju inte saken bättre direkt. Man kan ju inte direkt säga att nu ligger du still....

• Linnmatilda

Men käranån! Det kan inte vara roligt. Jag hade maximal otur... Ingenting funkade! så hoppas verkligen att det funkar för er och lilla bebisen. Hade min i 4månader och den funkade nog smärtfritt i en och en halv vecka. Jag hade bakterier i min, från början på april tills den åkte ut 26/6. Hoppas inte bebis får det, menar dom är ju inte lika starka dom en vuxenkropp. Fick resistentabakterier om och om igen, de enda som funkade var dropp i tiodagars kur. Hoppas över hela min skäl att bebis inte blir dålig! Tänker på er och hoppas att allt går väl. Kramar Min blogg: www.linnmatildas.blogspot.com (kategori "påsen" handlar bara om nefrostomin)

• frokenlyckan

tac:). våran dotter föddes med svår hydronefros. urinvägledaren ska normalt ha ett "hål" som urinen passaerar men det fanns inget på henne. så hon fick nefrostomi för att försöka rädda njuren från att dö. det fungerar,den blir bättre:) när hon föddes hade hon bara 30 procent  sen efter att par månader 21 procent sist undersökningen 28 procent

Svar på tråden hydronefros och nefrostomikateter