• Hallonsocker

Cykelvagn till 4-åring?

Jag tänkte köpa en cykelvagn att ha min dotter i främst till och från dagis. Problemet är att de flesta verkar vara så låga. Är det nån som har erfarenhet av att ha lite större barn i en cykelvagn?
    Jag vill helst ha en vagn att sätta fast bak på cykeln, ingen cargobike eller liknande. Det känns som att de är för tunga att cykla med, för mig.
    Nån med erfarenheter eller tips?

• Svar på tråden Cykelvagn till 4-åring?
  • norrlandsflicka

Vi har en cykelvagn som det är det problemet. Sonens huvud sticker upp så det är lite svårt ha på regnskyddet. Det funkar bra ändå. Viktigast för oss var att cykelvagn klarar högre vikt så båda barnen kan åka...

• Hallonsocker
    norrlandsflicka skrev 2013-03-13 11:16:34 följande:
    Vi har en cykelvagn som det är det problemet. Sonens huvud sticker upp så det är lite svårt ha på regnskyddet. Det funkar bra ändå. Viktigast för oss var att cykelvagn klarar högre vikt så båda barnen kan åka...
    Det verkar vara ett vanligt problem. Varför kan de inte bara göra dem liiite högre.
    Vet nån om det finns nån sida där man enkelt kan se hur stora olika vagnar är? Jag har surfat runt på alla möjliga sidor och det är så svårt att få överblick. Dessutom skriver inte alla hur stor just sitthöjden är.
  • Hallonsocker

Är det någon förresten som har en cykelvagn som har lust att berätta hur svårt/lätt det är att cykla med den? Blir det tungt?

• norrlandsflicka
    Hallonsocker skrev 2013-03-13 13:18:08 följande:
    Är det någon förresten som har en cykelvagn som har lust att berätta hur svårt/lätt det är att cykla med den? Blir det tungt?

Har en rätt tung cykelvagn som tar upp till 50 kg och 2 barn som sammanlagt vägde nästan 35 kg i höstas när vi körde med cykelvagnen. Är inte särskilt tungt, är väl branta backen som jag måste leda cykeln, men det är väl för att jag har svaga benmuskler och backen är riktigt brant... Tycker då det är tyngre att cykla med barnsadel och tung då 3åring faktiskt.
Svar på tråden Cykelvagn till 4-åring?