Har du svårt att acceptera hans nya?! varför då?
Efter flera års läsande på FL har jag äntligen skaffat en egen profil. En fråga som jag oftat undrat över men inte fått något bra svar på är en fråga mellan bonus- och biomammor och den lyder som följer: Kan bio-mamman ibland känna sig avundsjuk/svartsjuk på bonusmamman? Och isåfall varför? Ligger det i att man är rädd att bonosmamman kan "ta över" barnet? Eller att man fortfarande har känslor för sitt ex? Eller för att man tycker bonusmamman är roligare,snyggare yngre eller vad tusan det nu skulle vara?
Har läst många trådar, men de handlar alltid om huruvida bonusmamman är dum el inte, att hon inte har med barnen att göra, eller att man bara vill ha kontakt med pappan. Min fråga går lite djupare än så; Kan det faktiskt finnas sådana "jobbiga" och "fula" känslor bakom det faktum att man ogillar/inte vill ha med bonusmamman att göra?
Bakgrunden till min fråga är att jag i ett par år undrat varför min makes ex vägrar prata eller ha något som helst med mig att göra och försökt att frysa ut mig. Tack gode gud börjar det bli bättre nu. Vi lever vårt liv, hon sitt, och barnen mår bra. Men hon pratar bara med pappan och det är väl först nyligen efter 3 år barnen "vågar" tala om att de är hos oss och inte bara pappa. Jag är inte bitter eller arg idag, ingenting. Men har inte riktigt förstått varför vissa har så svårt för sitt ex nya? Denna kvinna var själv styvmamma åt hans första barn och kallar det för sitt, och så vitt jag vet är båda hans ex han har barn med bästa vänner och umgås med varandra. Ingen av dem pratar med mig och har aldrig gjort. Och mamman till hans yngsta barn valde själv att skiljas från min nuvarande make. Det dröjde iofs bara några månader efter deras separation innan vi träffades och detta upplevde hon nog som alldeles för tidigt av flera olika skäl.
Eller kan man tycka att det är jobbigt att han går vidare så snabbt? känns det som att det man hade inte var något värt då?
Detta är ingen tråd om elaka eller jobbiga Bio-morsor. Jag skulle bara vilja förstå på DJUPET vad det kan vara som gör det så svårt för en del att acceptera den nya kvinnan. Under förutsättning att han inte ljugit, svikit eller bedragit dig eller att hans nya faktiskt varit dum i huvudet och betett sig illa, utan där faktiskt det enda varit att han s a s "gått vidare". Jag är nyfiken på vad det är som triggas i huvudet och vad man kan tänka. Är du bio-mamma och har någon förklaring till det här skulle jag bli ytterst tacksam. Jag har funderat i många år på det här, varför ogillar hon mig/accepterar hon inte mig, jag har inte varit annat än vänlig! Och även om allt är bättre nu, jag har accepterat läget, så skulle jag en dag vilja förstå vilka faktorer som ligger bakom allt detta. Jag har försökt sätta mig in i situationen själv, fantiserat själv, men jag når ju aldrig utanför min egen förståelsehorisont på det sättet!
Snälla Bio-mamma, kan du bjuda på och förklara vad som kan ligga bakom detta? Jag är inte ute efter att lyncha någon eller att säga att dem är dumma. Och är du en "hatare" på någondera sida bonus/bio behöver du inte heller skriva här! :) Jag vill bara inte dö nyfiken....;))))
Hoppas någon vill svara