• Kiwinna

Recept på fiskrätter som era barn tycker om

Vi har inga bra recept på fiskrätter här hemma. Kom gärna med förslag på något relativt enkelt men gott! tack tack Glad

• Svar på tråden Recept på fiskrätter som era barn tycker om
  • mrsStatham

Fiskpinnar och påsris.
    Färdigt på 10min 

Bara två saker är oändliga
  • Litet My

Laxfile i ugn med örtcremefrasche och fetaost gillar mina samt torsk i ugnen med kräftost och creme fraische (blanda ihop kräftost och creme frische, lite salt på fisken, bred över och in i ugnen i 20-25 minuter, serveras med poatis.

• happy in hell

Våra barn älskar fisk. Men ibland blir den för torr och träig och då äter de inte. Tricket är att laga fisken i ugn på låg värme under förhållandevis lång tid. Tex ungsbakad lax med potatismos, kan de äta mängder av. Om man kokar fisk gäller samma sak, att den inte blir överkokt. Klassikern kokt torsk med äggsås är en favorit. Torskbitarna ska bara sjuda i några minuter. Sen är vår äldsta extremt förtjust i matjesill, men det är han nog ganska ensam om i sin årskull (4,5 år)...

• Frontline

Mina barn älskar stekt torsk som är dubbelpanerad med gräddsås...
    Stek torsken till fin färg sen i med grädde och låter det koka tills torsken är genomkokt.
    Ha i salt, citronpeppar och dill efter smak, servera med kokt potatis och ha på citron efter egen smak.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Duckan

Lax i ugn, salt, peppar och en redig klick smör på bara.

• Flickan och kråkan

Lax i ugn - salt+peppar+smör
    Lax i ugn med curry-grönsakshack. Man rör ihop hackad morot, hackad purolök med smör och curry och stoppar sedan i det i en skåra i laxfilén.
    Lax i gräddsås. Stek laxfilé lätt, häll på valfri grädde och låt reducera. Lite salt, peppar + pressad citron.
    Torsk i paket. Torskfilé saltas och peppras på ett bakplåtspapper. Lägg en klick örtsmör uppepå varje filé (smör-persilja, gräslök, salt och peppar). Snöra ihop varje filé till ett litet bakplåtspapperspaket. In i ugnen.

• Mimmi77

Lax, fetaost, pesto och grädde i ugn!kan göras i foliepaket utan grädde också!

• Pillar

Steka lax i mycket smör , lite kryddor brukar ge ris till min son eftersom han inte gillar potatis. Lite keso till eller crème fresch:)

Sen det bästa han vet är ris och fiskbullar :)

Svar på tråden Recept på fiskrätter som era barn tycker om