• Vårhimmel

Tunn skumgummimadrass sökes (ca 1-2 cm tjock)

Vet någon av er var man kan köpa en tunn skumgummimadrass, max 1-2 cm tjock? Jag vill sy på ett bomullstyg och kunna ha för min nyfödda att ligga på på golvet.

Madrassen behöver vara tunn för att kunna sys i och för att den ska kunna tvättas i maskin och vara lätt att ta med sig.

Om någon vet var man köper färdigsydda sådana så tar jag gärna emot tips om det också.

Tack! 

• Svar på tråden Tunn skumgummimadrass sökes (ca 1-2 cm tjock)
  • Zargenta

Köp en billig bäddmadrass på Ikea?

• ex ungue leonem

Har du kollat Hemtex el Åhléns?

Vill du läsa min blogg?
  • viseversa

Vi har en madrass som från början låg i en dockvagn/säng. Lagom tjock och lagom storlek.

• Ann Nelly

Butiker med sy-tillbehör brukar ha tunn skumgummi på rulle eller bitar i olika mått.
    Senast så köpte jag en rulle på Åhlens (men det var nog för 2 år sen) när jag skulle göra egen dyna till en hallbänk.
    Tror den är ca 1,5 cm tjock kanske.
    Har även köpt bitar på tygbutiker förr om åren när jag gjort egna stolsdynor och sånt som jag är för lat för att hålla på med nu :)

• Stella Polaris

Fast kanske det är bättre att ta ett vanligt täcke som du tar in i storlek lite. Och sen har ett baby-påslakan på. Vi hade något liknande fast färdigsytt, användes varje dag, jättebra!

Svar på tråden Tunn skumgummimadrass sökes (ca 1-2 cm tjock)