• Nickan11

Någon mer som ruvar i Mars 2013?

Söker er tjejer som också ruvar just nu.
    Själv är jag på ruvardag 8 och har satt in 2 blastocyster (5-dagars).
    Vill så gärna komma i kontakt med flera liknande och utbyta information, kunna peppa och stötta varandra.
    Hoppas ni hittar hit  Solig

• Svar på tråden Någon mer som ruvar i Mars 2013?
  • Jenkis
    Nickan11 skrev 2013-03-14 10:36:27 följande:
    Söker er tjejer som också ruvar just nu.
    Själv är jag på ruvardag 8 och har satt in 2 blastocyster (5-dagars).
    Vill så gärna komma i kontakt med flera liknande och utbyta information, kunna peppa och stötta varandra.
    Hoppas ni hittar hit  Solig
    Kolla gamla och nya ruvare annars.
  • kiwii

Hej jag ruvar satte in ett 4 celligt fet i går:) är så nervös att det inte tar sig;( gjort många försök?

• Nickan11

Hej Kiwii

Jag förstår din oro mer än väl...Har själv gjort mitt andra ET försök med två blastocyster men fick tyvärr igår
    mensen. Det är fruktansvärt jobbigt. Kommer det att lyckas nån gång? I så fall när? Tyvärr gick inga till frysen så jag måste nu börja om igen. KÄnns ganska tungt idag

Hur många försök har ni gjort? Hur går ruvningen än så länge? Ha goa postitiva tankar om att en dag ska det lyckas!!Kanske är det denna gång. Jag håller tummarna för dig!

• kiwii

Nä vad lessen jag blir beklagar men ska du inte göra ett test ändå för det kan ju visa + ändå =)

Jag är extra orolig denna gång efter som jag åkte på utomkved för 3 månader sen o fick opereras akut   =(
    men ska inte kunna sätta sig i äggledarna nu eftersom dom va tvungen att ta bort den sista jag hade kvar . men kan sätta sig fel på nått annat ställe men det är ganska omöjligt men jag är rädd ändå

hur länge han du ruva innan du börjaded blöda?
    fick du ut många ägg fast ingen kom til frysen? 

vi är på vårat 6e försök 
    är bara på ruvar dag 3 känner bara att det är nått mysko med magen men det gjorde jag förra gången med men är väl mest oro jag känner

vilken klinik går ni på?
    försökt länge?

många styrke kramar   

• Nickan11

Tack för din uppmuntran Vi går i Karlstad/Örebro. Vi har försökt få barn i 2 år men det har aldrig tagit sig. Det är vårt andra IVF försök och jag har fått ut 7 ägg varje gång men sista gången blev alla sju befruktade. De odlades vidare och jag fick 2 st insatta på dag 5. Tyvärr gick inga till frysen. Man tyckte att dom som var kvar hade varit för långsamma av sig. Blir så jäkla besviken att man måste börja om igen med alla hormonbehandlingar. Hade så gärna önskat att några hade hamnat i frysen. Men det är som det är och jag tänker inte ge upp! Får börja med det tredje försöket nästa månad och hålla alla tummar och tår. Om det inte funkar så vet jag inte hur man ska gå vidare eftersom man inte vet vad som är fel!?! Jag skulle ha varit på min ruvardag 11 idag om det hade gått vägen. Trodde verkligen på denna gång i och med att jag fick två insatta och att jag har känt mig så annorlunda i kroppen. Allt har funkat kanon. Men i fredags ruvardag 9 fick jag mycket "mensvärk" och bruna flytningar. Först trodde jag att det var nog inget konstigt och att det skulle gå över men igår kom "mensen" Jag tog test imorse och det visade sig att det var så negativt som det bara kan bli. Inte ett streck så långt ögat kunde nå. . Min TD är på tisdag men turen att vinna den högsta vinsten då är obefintlig tyvärr. Så tråkigt att höra att du har fått opererat dig! Det är klart att rädslan blir värre om man varit med om akuta saker vid behandlingen. Men vi får verkligen hoppas att det var sista gången något fel inträffade och att denna gång så kommer ägget sätta sig rätt och stanna kvar!! Efter 6 gånger som ni har genomgått så är det väl ändå dags för er att det nu ska gå bra. Hoppas hoppas... Det konstiga i din mage är säkert efter ingreppen. Försök inte att vara orolig. Man kan ändå inte kontrollera eller göra något åt resultatet. Önskar man kunde. Njut av att du faktiskt ruvar och att denna gång kan det vara eran tur! Du har alla chanser. Så njut! Har du endast gjort färska försök? Några till frysen? Vilken klinik går ni på? Berätta gärna lite mer om din historia.. Goa kramar till dig

• Jenkis
    Nickan11 skrev 2013-03-17 12:03:02 följande:
    Hej Kiwii

Jag förstår din oro mer än väl...Har själv gjort mitt andra ET försök med två blastocyster men fick tyvärr igår
    mensen. Det är fruktansvärt jobbigt. Kommer det att lyckas nån gång? I så fall när? Tyvärr gick inga till frysen så jag måste nu börja om igen. KÄnns ganska tungt idag

Hur många försök har ni gjort? Hur går ruvningen än så länge? Ha goa postitiva tankar om att en dag ska det lyckas!!Kanske är det denna gång. Jag håller tummarna för dig!
    Jag verkar gå samma öde till mötes som du. Inget kvar i frysen här heller. Ny donator måste till.

Just nu har jag lust att kasta allt som har med graviditet/barn/försök/mediciner/nästa steg åt skogen! Blir så himla less, trots att jag vet att det ÄR svårt att bli gravid... För tillfället vill jag bara lägga ner hela skiten, deppa ihop fullständigt och bearbeta att jag inte kan få/ska ha egna barn, för att sedan gå vidare. På sätt och vis vore det lättare. Att liksom bestämma att nu får det vara nog! Då vet jag alla fall vad jag har att rätta mig efter. Men ack så sorgligt och säkert en lång process det med...
  • Nickan11

Jenkis: Vissa dagar vill man verkligen ge upp och skita i det men samtidigt finns det ju det där lilla lilla hoppet inom en. Man får försöka ta en dag i taget och tillåta sig själv att gråta och må dåligt för att sen börja om igen med nya tag. Sänder över mega mycket styrka och hopp till dig för att fortsätta!!

• Jenkis

Tack för alla tummar och styrkekramar! Ingen nämnd, ingen glömd...

Dock är jag svårt chockad efter 10 års försök bakom mig med ett MF som enda positiva resultat (för sju år sedan) har jag lyckats få ett plus! Mycket svårt att förstå. Vårt sista frysembryo var det tydligen krut i ändå... Trots återkommande mensvärk och blödningen igår (bättre idag som tur är...) skall jag försöka vara i nuet under kvällen.

Symptom än så länge är mensvärk och ömma bröstvårtor. Precis samma ömhet jag kan få vid ÄL, fast värre. Det kliar, sticker i själva brösten dessutom. Började känna av brösten så smått i torsdags kväll. Då hade det gått sju dagar efter återföringen.

Jag har ju dock haft alla symtom man kan ha utan att vara gravid tidigare, så jag har verkligen försökt att bortse från ovanstående och tänkt att jag återigen är skengravid...

• Nickan11

Åhh GRATTIS! Så härligt att höra att du har äntligen fått ett PLUS!! Efter alla år du har kämpat och kämpat och nu detta!! Jag är så glad för din skull och så glad att få höra så goda nyheter. Det ger mig hopp om mitt eget kämpande. Grattis igen och hoppas allt kommer att gå bra!

• kiwii

hej hur går det för er?

kramar

• Jenkis
    Nickan11 skrev 2013-03-27 13:37:32 följande:
    Åhh GRATTIS! Så härligt att höra att du har äntligen fått ett PLUS!! Efter alla år du har kämpat och kämpat och nu detta!! Jag är så glad för din skull och så glad att få höra så goda nyheter. Det ger mig hopp om mitt eget kämpande. Grattis igen och hoppas allt kommer att gå bra!
    Jag får sprida lite baciller och hopp om framtiden till er alla. Jag behöver även själv hopp om framtiden. Det är lite nervöst med färgade flytningar och rejäl mensvärk mellan varven. Trodde inte mensvärken kunde vara så stark. Men man kan inte veta någonting förrän VUL i v. 7-8.
Svar på tråden Någon mer som ruvar i Mars 2013?