• Boosse

Köpa vilken storlek på Kaxs skalkläder?

Vårt barn bytte precis till storlek 98 på kläderna. Funderar på om vi ska köpa 104 eller 110. Blir 110 allt för stort tror ni?
    Köpte en jacka i hennes dåvarande storlek förra året och tyckte att hon växte ur det så fort.

Vilken storlek skulle ni valt?

• Svar på tråden Köpa vilken storlek på Kaxs skalkläder?
  • Busbellan

Jag hade nog inte köpt större än 98 i byxorna faktiskt, tycke de är ganska rymliga
    Min dotter hade 110 i de byxorna i höstas och hon var 110 cm lång i somras.
    Nu är hon 114 cm lång och jag har köpt 116 till henne och de är rymliga och kommer funka ett bra tag  

Mamma till Nora, August och Ella
  • RasSam

Min kille har också precis bytt till 98 men han har 92 på vinteroverallen som sitter jättebra, har köpt skalkläder från kaks i storlek 98, dom är väldigt rymliga. vi har testat med mjukisbyxa + fleecebyxa under utan problem :)

• milli79

Tycker du ska prova ytterkläderna, inte kul om de är väldigt stora. Vår son har 110/116 i kläder och köpte 104 i Kaxs vinterjacka + byxor. Köpte först 110 i jackan men bytte den för den var som ett hus till honom. Jag hade köpt 104 om jag var dig inte större.

• Boosse

Tack för era råd! Har inga butiker här jag bor så det får bli att beställa. Tänkte att kläderna skulle räcka tills hösten, tills det är dags för vinteroverallwn igen. Hon hade sitt förra set knappt en termin, lite trist. Men för stort blir ju inge bra. Får se om vi kan ta bussen till någon grannstad imorrn. Brukar dock vara så utplockat i butikerna häromkring.

• RasSam

Om du inte kan testa så skulle jag satsa på 104, min kille kommer nog inte kunna ha sitt set i storlek 98 i höst men just nu så är dom toppen! Kom o tänka på att min kille bara är 93 cm men 92 sitter lite litet och 98 är lite lite stort. Var lite ivrig att svara första gången haha ;)

• Boosse
    RasSam skrev 2013-03-14 15:58:10 följande:
    Om du inte kan testa så skulle jag satsa på 104, min kille kommer nog inte kunna ha sitt set i storlek 98 i höst men just nu så är dom toppen! Kom o tänka på att min kille bara är 93 cm men 92 sitter lite litet och 98 är lite lite stort. Var lite ivrig att svara första gången haha ;)

RasSam skrev 2013-03-14 15:58:10 följande:

Tack. Vet inte hur lång min tös är. Kläderna i 98 är lite stora men vill ej att det ska bli som sist, utväxta direkt.
Svar på tråden Köpa vilken storlek på Kaxs skalkläder?