• Anonym (Bläääää)

Äcklig hårbotten

Jag kan inte fatta vad som har hänt med mitt hår/ Hårbotten
    Det är lite sår i bakhuvudet och fram till huvudet ligger det som ett skal Kräks 
    Det regnar ner ´mjäll´ när man kliar sig.. Man ser vita runda ringar i hårbotten.
    Köpte nått schampo igår och balsam på apoteket som jag hoppas hjälper,
    Hur kommer det sig att jag har fått sån hårbotten??
    Det kliar ju så in i helskottan 

• Svar på tråden Äcklig hårbotten
  • Enter Sandman

Svamp?
    Är det första jag tänker på.
    Gör det ont också, har du huvudvärk, för då kan det vara bältros, jag fick det i skalpen och det var ingen picknick.
    Men jag tycker du ska kontakta vårdcentralen och få en bedömning, som är bättre än det jag sitter och gissa här.    

• Anonym (Wildrat)

Det kan var eksem eller psoriasis. Det bästa är att gå till doktorn så de kan sätta en diagnos. Då kan du även få medicin om det skulle behövas.

På apoteket finns schampo som heter Fungoral som ev kan hjälpa. Det är mot mjäll och mjälleksem. Vanliga schampon hjälper inte. 

• Anonym (Bläääää)

Jag lider av migrän ganska ofta, så jag känner inte skillnad, Idag är jag jätte tung / ont i huvudet men det kan vara för jag sov väldigt dåligt
    Ska prova mitt schampo idag och se om det hjälper nått 
    Men får nog ringa Vc till nästa vecka om det inte hjälper 

Hur 17 får man svamp? Har haft i sån ricinolja ganska länge i mitt hår innan jag tvättar ur det. Kan det vara det som spökar? 

• Anonym

Jag hade kliande hårbotten, som flagade emellanåt och det hände att jag kliade så att det blev sår. Det som hjälpte för mig var ett mjällschampoo från Neccin. Har testat massa andra mjällschampoon, t.ex. fungoral, utan att det funkar. Har även testat att behandla för torr hårbotten på alla möjliga sätt, inte funkat... Just nu provar jag "balsammetoden" istället, med grundlig rengöring med bikarbonat i hårbotten en gång i veckan som komplement... Men det är torr hårbotten, eller någon mjäll/svamp, eller möjligtvis psoriasis som jag fått som tänkbara möjligheter. Har inte kollat upp psoriasis-spåret, dock...

• Anonym

Det kan ju vara en reaktion på ricinoljan du har haft i håret... Om det kommit plötsligt...

Svar på tråden Äcklig hårbotten