• karola65784

Kan det här vara malignt melanom? (Bilder)

Hej

Gick igenom mina leverfläckar idag och hittade tre stycken som jag blev lite orolig när jag såg. Kan  detta vara malignt melanom? Någon som har erfarenhet? Kan vara värt att nämna att jag solat mycket tidigare och bränt mig rejält ett x antal gånger.

/ 26 årig kvinna 

Bild 1 är på under vänster om rumpan längst ner / uppe på låret

Bild 2 är på magen

Bild 3 är uppe på ryggen (denna buktar)

• Svar på tråden Kan det här vara malignt melanom? (Bilder)
  • ex ungue leonem

Gå till en läkare omedelbart o få detta kollat

Vill du läsa min blogg?
  • M i l l a n

Det jag läst; är att varningstecken är om födelsemärket är ojämn i kanterna samt har flera nyanser. Tycker att du borde gå till en Vårdcentral och kolla upp dina märken, för säkerhets skull.

• Jättekul

Nej, det tror jag inte. Dock värt att skära bort och lämna in för analys.

Jag själv har en massa olika födelsemärken (olika pigment i kroppen). Jag har tagit bort en hel del men inget
    har visat på cancerceller. 

• Philippa

Gå till en hudläkare!

• Arima

Snälla.. gå och ta bort dom och få dom undersökta..!! Vänta inte!

• XcsM

Har haft två som såg ut som på din nedersta bild, och fick dem bortskurna på en gång. Jag gissar på att de kommer ta bort i alla fall den översta och den understa av dina, men mycket möjligt att de tar alla tre när de sitter på de platser de sitter.

Har man ex i ansiktet brukar man genomgå lite tester, men sitter dem på platser som rygg/rumpa/mage har jag förstått det som att man hellre tar det säkra före det osäkra och plockar bort. 

• visit12

Har du visat upp dina fläckar? Har en som ser ut som din första och är väldigt orolig. skall till hudläkare på måndag..

Svar på tråden Kan det här vara malignt melanom? (Bilder)