Att behöva gå ifrån på jobbet pga psykologbesök
Hej,
Skulle behöva rådfråga en sak.
Jag går i terapi sedan en tid tillbaka, har en stående tid 1 gång i veckan. Tiden är kl 16.
Nu ska jag på arbetsintrevjuer de kommande veckorna då jag vill byta jobb och hur gör man i detta läget? Jag bheöver alltså gå ifrån jobbet lite tidigare 1 dag. Vanligtvis kanske man kommer jobba till kl 17 och för att hinna till terapin som börjar kl 16 så kommer jag behöva gå ifrån kanske allra senast kl 15.30 för att hinna. Hur lägger man upp detta för en framtida arbetsgivare??
Visst, jag ska höra med terapeuten om vi kan flytta tiden till kl 17 men troligtvis går det inte för vi hade kl 17 tidigare och bytte på hennes önskemål/begäran. Men absolut, ska höra med henne igen. Men lek med tanken att min tid kommer vara kl 16 varje vecka. Vill också poängteera att detta är viktigt för mig och inget jag kan eller vill avbryta utan jag behöver gå där 1 gång i veckan en tid framöver.
Hur lägger man upp detta? Känns inte helt ok att säga till en ev framtida arbetsgivare att hörra du du, bara så ni vet så går jag till psykolog 1 gång i veckan och behöver gå tidigare... ja ni hör ju själva hur det låter
Känns nästan som detta hindrar mig från att byta jobb för att jag har just denna tiden att passa och den är viktig för mig men samtidigt kan jag ju inte låta detta bli ett hinder heller...
Hjälp mig..