• Anonym (Tokiga barn:-))

Älskade bonusar!!!!

Jag är bonus mamma och jag tänkte att det finns så många trådar med negativa bonusmammor som klagar och klagar på sina bonusar, men lyckades inte hitta någon för oss som älskar våra bonusar!!

Men det kan knappast vara bara jag där ute??

Så vem är jag då.. lite kort för att inte outa vem jag är helt och hållet...

Jag bor med min sambo i en villa på landet, där bor vi med två bonusar som vi har nästan hela tiden och mamman bara VH när hon orkar och har lust.

Nåja... denna tråd skall inte heller vara för att dissa biomammor oavsett vad man tycker om deras attityd med barnen eller mot oss bonusar och våra partners... Detta är en tråd för oss bonus mammor som är stolta och älskar våra bonusar! Som samtidigt kanske kan behöva få släppa ut lite ånga ang läxbråk, små kalla fötter i svanken som både är mysigt och gör det svårt att sova , barn som inte äter upp och inte städar och allt annat som faktiskt kan dyka upp även om man älskar sina bonusar        

• Svar på tråden Älskade bonusar!!!!
  • Anonym

Jag har två bonusbarn, en pojke på elva och en flicka på snart fjorton. Vi har en gemensam son som är åtta. Vi har barnen på heltid och de har inte träffat sin mamma på flera år efter att ett oövervakat besök slutade i att hon tog överdos. Jag älskar de barnen så otroligt mycket, pojken var bara några månader när vi träffades. Helt underbara barn. 

Anonym skrev 2013-03-14 14:02:50 följande:
    Jag har två bonusbarn, en pojke på elva och en flicka på snart fjorton. Vi har en gemensam son som är åtta. Vi har barnen på heltid och de har inte träffat sin mamma på flera år efter att ett oövervakat besök slutade i att hon tog överdos. Jag älskar de barnen så otroligt mycket, pojken var bara några månader när vi träffades. Helt underbara barn. 

Usch hemskt att det slutade så Men skönt för barnen att de har dig och pappan i alla fall!! 

Och tur för dig som ju då fått två goa bonusar i din familj

• Anonym
    Anonym (Tokiga barn ) skrev 2013-03-14 14:06:56 följande:

Usch hemskt att det slutade så Men skönt för barnen att de har dig och pappan i alla fall!! 

Och tur för dig som ju då fått två goa bonusar i din familj

Ja, det var jättejobbigt för barnen, men tyvärr är de ganska vana. Pojken har bara träffat henne runt tio gånger totalt sedan han var två år. 

De är härliga. Men nu börjar alla bli så stora så jag vill att de ska sluta växaDrömmer Hur gamla är dina bonusbarn? 
  • Koji

Har också en underbar bonus! Världens grymmaste 8-åring! Hon är smart, omtänksam, rolig och världens bästa storasyster till lilltjejen på 3 år. 
    Hon bor också hos oss till största del, och även om det är skitbra att hon spenderar tid hos sin mamma så känns inte familjen riktigt hel varannan helg när hon är borta.  

• Anonym
    Koji skrev 2013-03-14 18:56:44 följande:
    Har också en underbar bonus! Världens grymmaste 8-åring! Hon är smart, omtänksam, rolig och världens bästa storasyster till lilltjejen på 3 år.  Hon bor också hos oss till största del, och även om det är skitbra att hon spenderar tid hos sin mamma så känns inte familjen riktigt hel varannan helg när hon är borta.  

När man läser här på fl så får man ju intrycket att det är omöjligt att lyckas med bonuslivet så det är kul att läsa att i alla vissa får det att funka. Varför tror du att det fungerat så bra flr er? Hade ni bara tur eller gjorde ni nåt speciellt för att få det att fungera? Vad hade du för inställning när du gock in bonuslivet? Blev det som du tänkt dig?
  • Montparnasse

Min partners barn är jättefina. En jätteintelligent och lite blyg pojke på tio år samt en charmig, busig och social femårig flicka. Helt underbara.

• CherstinBovington

Jag måste bara säga hur underbart de är att för en gångs skull läsa en tråd där de skrivs om kärlek till bonusbarnen! Min dotter kommer nån dag bli bonusbarn till både min framtida partner och hennes pappas framtida partner. Så uppfriskande och härligt att läsa! Jag hoppas min dotter får ha lika mkt tur som de barnen ni har, nån gång.

• Anonym (Haha..)

Halva trådstarten handlade ändå om negativa saker.. Hycklare!

Anonym (Haha..) skrev 2013-03-15 01:56:00 följande:
    Halva trådstarten handlade ändå om negativa saker.. Hycklare!

På vilket sätt är jag hycklare?

Sitter nu i soffan efter att ha väckts av lillen på 5 år som vaknade med magsjuka stackars lille skrutt... då pappan skall upp tidigt blir det att jag får kramas, lugna och torka spyor... inget kul för lille skrutten att må dåligt

Tror personligen det handlar om att jag helt enkelt visste vad jag gav mig in i... att träffa en man med barn innebär att man måste acceptera hela paketet helt enkelt! Och jag älskar mina bonusar! Precis som jag älskar min sambo!
  • Coccolina
    Anonym skrev 2013-03-14 14:19:54 följande:
    Ja, det var jättejobbigt för barnen, men tyvärr är de ganska vana. Pojken har bara träffat henne runt tio gånger totalt sedan han var två år. 

De är härliga. Men nu börjar alla bli så stora så jag vill att de ska sluta växa Hur gamla är dina bonusbarn? 

Mina är 5&7 år gamla
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Älskade bonusar!!!!