• mamma 86

Duplo eller smålego till?

Min dotter snart 5 år, önskar sig lego. När hon har byggt med smålego har det blivit lite svårt för henne att få ihop bitarna så jag tänkte på duplo istället (som hon också har gillat) men jag tänkte att hon kanske börjar bli för stor för det? Vad hade ni köpt till en 5-åring? Hur länge har era barn lekt med duplo?

• Svar på tråden Duplo eller smålego till?
  • anyXX

Varför inte köpa playmobil i stället? Mina barn fick det i julklapp och de älskar det! Min dotter fyllde just fem och fick då mer playmo... Man kan ju kombinera playmo med duplo om man vill. Men det är klart gillar hon att bygga är det ju bättre. Fråga henne vad hon helst vill ha, sen spelar det ju ingen roll vad andra tycker :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • Hannathu

jag hade köpt lego, om det dessutom är det hon önskar sig så hade jag inte tvekat

• mamma 86
    Hannathu skrev 2013-03-14 14:10:08 följande:
    jag hade köpt lego, om det dessutom är det hon önskar sig så hade jag inte tvekat
    små lego eller duplo lego?
    anyXX skrev 2013-03-14 14:09:19 följande:
    Varför inte köpa playmobil i stället? Mina barn fick det i julklapp och de älskar det! Min dotter fyllde just fem och fick då mer playmo... Man kan ju kombinera playmo med duplo om man vill. Men det är klart gillar hon att bygga är det ju bättre. Fråga henne vad hon helst vill ha, sen spelar det ju ingen roll vad andra tycker :)

vi har massor av playmobil hon gillar inte det så mycket (vi hade massor sen jag var liten)
  • Natulcien

Till ett så pass stort barn hade jag definitivt valt riktigt Lego, d.v.s. smålego. Vår snart 2,5-åring börjar ju redan tröttna på Duplo, men leker gärna med smålego.

• Havsluft

MIn tjej har precis fyllt 5 och leker jättemycket med Lego nu - alltså smålego. Duplot har hon tröttnat på, så det får lillebror överta. Jag skulle inte köpa Duplo till en femåring.

Svar på tråden Duplo eller smålego till?