Vad jobbigt det måste varit att ta bort barnetefter KUB-test. Lider med er, men så otroligt skönt att det verkar gått riktigt bra denna gången.
Nu har jag fått tidigarelagt ultraljudet för KUB-testet med två dagar, så glad för det
OM det skulle behövas göras ett MKP så finns det då någon slags möjlighet att få det gjort innan påskhelgen då om vi har riktig tur och de inte är totalt fullbokade i Lund.
Enligt barnmorskan jag pratade med är det väldigt olika hur snabbt man kan få det gjort och det värsta är att det verkar vara till viss del beroende på hur aktiv man själv är - Helt galet om det stämmer....
Förra året fick jag missfall 2 dgr före KUB-ultraljudet. Då var jag ändå helt säker på att det skulle vara nåt galet med fostret, vet inte varför.
I år har jag varit mycket lugnare men så nu, plötsligt börjar de där oroskänslorna poppa upp och jag börjar tänka att det kan inte vara möjligt att det ska gå bra. jag är 38 år, så ja, åldern talar emot. men jag har fött ett friskt barn tidigare, så det talar kanske för? fast det var med en annan pappa (andra gener...). Inte vet jag.
Men jag vill inte stå där och behöva vänta i 3 v på FVP om jag kan göra något åt det. Så tänker jag.