• MissSaAnd

Hur få snygga ben och mage?

Jag undrar om någon vet hur man får låren i bra form? Så att de inte är allmänt tjocka och dallriga utan någorlunda fasta och snygga.

Sen så undrar jag också hur man tränar magen så att den blir lite plattare och fastare  (och så att man kanske man bli av med valkarna som är där (kärlekshandtagen)

• Svar på tråden Hur få snygga ben och mage?
  • MissSaAnd

Vi kan ju hoppas att någon vänlig själ kan ge oss tips om detta så att man kanske kan se någorlunda snygg ut i sommar :)

• ander25k

Finns inga genvägar , ut och gå och bränn ,klä dig varmt och gå en timma i högt tempo ,plankan och olika magövningar när du kommer hem . 3ggr vecka , skippa vågen och köp ett måttband och mät .
    Mat mer protein än kolhydrater .

• patrikiden

Skall du ta bort fettet är det främst kosten du skall ändra på + träna kondition/motion.

För att forma musklerna är gym träningen den bästa med vikter.

Vill du få resultat snabbt så skall du försöka att träna 5-6ggr i veckan, en promenad 30-90 min på morgonen och sedan senare även ett pass på gymmet med viktträning som avslutas med lite mer konditions/motions träning på löpband/trappmaskin/roddmaskin eller liknande.

Fast är du otränad så börja med en mycket mindre tränings mängd och öka eftersom.

• XcsM

Säger bara: löpning, löpning, löpning. Där får ni både fasta ben, fina lår och fastare mage, brudar! Så börja spring! 

Efter löppasset kan ni köra squats, utfall, situps, plankan och liknande styrkeövningar. 

• MissSaAnd

Kosten kan bli lite bättre men är ganska normal redan. 

Gymkort har jag inte råd med,

Har dåligt knä så löpning funkar inte riktigt för mig tror jag :( 

• ander25k
    MissSaAnd skrev 2013-03-16 22:05:44 följande:

Promenader + springa , en typ av intervall träning , prova och se om knäna pallar , finns fullt med bloggar om hemma träning , bara Googla

tranahemma.org/

rara-sara.blogspot.se/2013/02/hemmatraning-ar-underskattat.html
  • XcsM
    MissSaAnd skrev 2013-03-16 22:05:44 följande:

Vad för typ av dåligt knä? Jag hade ett kasst vänsterknä för ett par år sedan, men lyckades rätta till det med egen rehab-träning och ett par värstingdojjor från Löplabbet =) Funkar såklart inte för alla, men man kan komma långt med enkla övningar så länge man vet vad för typ av knäproblem man har.
  • Mamacita

Jag lyckades träna upp ben och vader väldigt bra när jag körde som mest (6 dagar i veckan), körde på mycket elliptisk, sittande/liggande benpress, lite tåhävningar. Kettlebells är en höjdare för hela nedre delen. Ska våga mig på imorgon första gången sedan före graviditeten, 15 kilo ;) 

• Mamacita

vart bor du?

Fitness 24/7 har gymkort, antingen dagkort för 99 kr/mån, eller dygnskort för 199 kr/mån, Det finns endel uppåt lule och i malmö, men mest i huvudstaden :) 

• MissSaAnd

Tyvärr kommer mitt knä aldig att bli bra igen tror jag. Gick till sjukgymnast och flera läkarbesök innan de beslöt sig för att kolla vad som var fel via titthålsop, visade sig vara ett veck (de klippte av det då) som inte skulle vara där och tryckte mot något så det gjorde ont, Tror att det är likadant nu, Kan dock få ont av något så enkelt som en promenad ibland. Spelar inte så stor roll vad jag använder för skor, får ont ändå. 

Jag bor i smålands mörkaste skogar nästan.. finns tyvärr inget fitness 24 i närheten..  

• Mamacita

Kan du kanske hitta en motionscykel billigt på blocket eller nån loppis? Kondition som bränner fett, plus starka ben samtidigt som det är mer skonsamt mot knäna!

• MissSaAnd

Vi har motionscyckel och crossytainer hemma men visste inte om det skulle ge snygga ben.

• MissSaAnd

Vi har motionscyckel och crossytainer hemma men visste inte om det skulle ge snygga ben.

• Mamacita

Kör på tungt motstånd så får du en workout som aktiverar benmusklerna. Jag körde benmördarpass idag. Kan också rekommendera dansövningar där man anstränger benen! Det är svårt att förklara bara på rak arm, får se om jag kan göra något mästerverk i paint eller så :)

• Gladskit

Jag tycker att löpträning ger väldigt snygga ben. I min ungdom gick jag mycket på step-up men det blev inget bra alls, jag har tydligen lätt att bygga muskler så jag fick värsta blaffan på vaderna. Nu är de mer slimmade liksom. Me like!

Sen är det alltid bra att köra marklyft, utfall och knäböj för snygg rumpa och snygga ben. Den här övningen är också en killer. Kniper man med rumpan i högsta läget och koncentrerar sig genom hela utförandet så bränner det rejält:
    ">

För magträning rekommenderar jag Olgas övningar, hon är suverän. Mycket plankor och stabilitetsövningar som man inte tror ska belasta bålen men det gör dom! Och Lofsans den här övningen är jobbigare än man tror;
    http://www.videofy.me/lofsan/795099

Hoppas länkarna funkar   

• MissSaAnd

Tackar för alla svar. Ska kolla igenom era förslag och testa mig fram vilket som passar mig bäst. 

Svar på tråden Hur få snygga ben och mage?