Någon här som har eller känner någon med clownfobi?
Det finns cirka 500 dokumenterade fobier. Clowner är en av dem. En del famijer vågar inte ens gå till MacDonalds för de är rädda för "ronald mcdonalds" clownen utanför på lekplatsen.
Någon?
Det finns cirka 500 dokumenterade fobier. Clowner är en av dem. En del famijer vågar inte ens gå till MacDonalds för de är rädda för "ronald mcdonalds" clownen utanför på lekplatsen.
Någon?
Japp. Avskyr dem. GÅr på mcdonalds. Men skulle gå därifrån om där var en clown. Är egentligen livrädd för allt med masker. Skulle aldrig få för mig att gå på en maskerad.
Finns inte så mycket att berätta. Det kryper i kroppen om någon har en mask på sig. Vissa masker är värre än andra, där kan jag bli direkt illamående. De som är minst farliga för mig är typ ögonmasker. Västa är typ sex gummimasker. Där blir jag fysiskt sjuk om jag ser en bild med någon som har det. Vet inte varför jag har denna fobin. Är ju en ganska löjlig fobi. Har bara snabbt bläddrat förbi din bild. Det lilla jag hann se tyckte jag var oehört obehaglig.
Jag kan förstå att det kan bli en grej. Det är ju så mycket emotioner i att möta en människa, och en mask stör lixom det mötet, det skapar en annan symbolik eller bild av en människa, som är overklig. Jag tycker med det är något obehagligt med såna där gummimasker, det blir lixom en människosyn som är störd på något vis. är det målade ansikten och så med, eller är det lättare?
Efter att ha sett filmatiseringen på Stephen Kings bok "IT" så fick väl halva världen clownfobi skulle jag säga
Efter att ha sett filmatiseringen på Stephen Kings bok "IT" så fick väl halva världen clownfobi skulle jag säga
Jag tycker masker är kul, det är ju en lek med identiteter.. Spännande att du reagerar så starkt på dem. Finns det några andra känslor i det med, än just obehag?
Jag blir kallsvettig och får hjärtklappning och en allmän obehagskänsla. Jag undviker det i största möjliga mån. Skulle aldrig gå på cirkus t.ex..
Skulle du kunna tänka dej att vara lite kreativ och tillverka en egen mask? Utforska vilka detaljer som väcker vilka känslor?