Har sjukt kalla händer...
som rubriken lyder så har jag sjukt kalla händer trots att det är 21 grader varmt inomhus.. hur ska jag göra för att bli varm om händerna? tips på vad som kan orsaka det?
som rubriken lyder så har jag sjukt kalla händer trots att det är 21 grader varmt inomhus.. hur ska jag göra för att bli varm om händerna? tips på vad som kan orsaka det?
Jag lider också av kalla händer men även fötter. Ibland blir fingrarna helt vita - tex om det är kallt ute, om bilens ratt är kall, om jag plockar ut nåt ur frysen....
Stoppa händerna i varmt /ljummet vatten en stund. Eller håll dem under armhålorna. På element. När jag väl "fått igång dem" så brukar det bli bättre.
Yllestrumpor och fårskinnstofflor. Varma fötter ger varm kropp.
alltså att jag är kall om händerna ute på vintern är ju inte konstigt.. men mina händer blir svinkalla inomhus i 21 graders värme. Fötterna är alltid varma, kan aldrig ha strumpor inne pga att jag svettas...
Jag har på mig handskar med avklippta fingertoppar inomhus och tjocka duntofflor. Har tjugo grader och det är tok för kallt för mig.
Ät mat. Kan vara energibrist.
äter frukost, lunch och middag och ibland kvällsfika.. så det borde inte vara energibrist... möjligen någon form av vitaminbrist?
Dålig blodcirkulation. Har både mamma och jag,hon går t.o.m med vantar inomhus och jag har tjocka sockar nästan året om. Under 21 är kallt inomhus och ute klär jag mig som en polarforskare!
Jag har iskalla händer och fötter. I mitt fall beror på det polyneuropati.
Jag har kalla händer och fötter även när jag har feber.
Har vikt och längd verkligen med det här att göra?
Resten av kroppen är varm, förutom händerna. händerna blir inte vita utan illröda och får stickningar i fingrarna...
Går hemma barfota och i shorts och t-shirt och hela kroppen är varm.
underviktig är jag inte.. så det utesluter jag...
Dålig kondis? Inte illa menat, men äter jag dåligt och rör på mig lite så får jag också problem med kalla händer (Och fötter. Just nu är ena foten kall. Hmm).