Anonym skrev 2013-03-16 14:47:07 följande:
Jag tror det är väldigt många som får känslor för någon annan fastän man är i ett förhållande. Man kanske har ett förhållande som inte är direkt dåligt men heller inte bra. Inte tillräckligt dåligt för att vilja lämna men dåligt nog att man är öppen att få känslor för andra även om det många gånger är något man själv inte tror.
Det är på ett sätt otrohet även om man kanske inte gjort något fysiskt. I en del fall är dte nog så att det blir till otrohet innan man känt efter om man verkligen vill satsa på den nye.
Har läst en del som tycker det är nästan lika illa som otrohet, att få känslor för någon annan, men i så fall kan man ju lika gärna vara otrogen... Det gjorde otroligt ont att inte få visa sina känslor på något sätt. Okey, det mest rätta när man har väldigt starka känslor, som jag faktiskt hade, är kanske att berätta för alla partner så har alla sen sitt egna val. Men en svår grej är ju var går gränsen? Så fort man får de minsta känslor för andra människor tror jag inte är bra att berätta. Då blir det en ond negativ spiral. För jag tror man kan få LITE andra känslor för andra utan att ens eget förhållande behöver vara fel. Men okey, när man får väldigt starka känslor är det bästa för en själv också att visa och berätta dom för alla parter. Men nu gjorde jag inte det så det kändes istället för en stor stor uppoffring att inte visa dom...