• längtan8402

Tips om hur man ökar chansen till en flicka ?? =)

Hejsan! Vi ska snart börja med att försöka få ett syskon till vår lille pojk på ett halv år.

Jag skulle såå gärna vilja ha en dotter också, en av varje känns ju roligt , om man nu skulle kunna öka chansen till att det blir en flicka hur gr man då ?? mat ska undvika? mat man bör äta? vitaminer?

hört något om lågt ph värde för flicka ? hur sänker man det, jag som har det högsta.

blir det en pojke till blir jag lycklig ändå , en lillebror till min son skkulle väll vara underbart. Men som sagt , roligt med en flicka nu efter sonen !!     

• Svar på tråden Tips om hur man ökar chansen till en flicka ?? =)
  • Pillar

Tror inte det går Att påverka så , beror ju mycket på tillfällighet och vad din kille / man har mest av ... :) det är bara köra och hoppas ...

• Pillar

Har själv en son på över 2 :) väntar en flicka till juni :)

• Två döttrar och en son

Ha sex så långt före ÄL som möjligt men inte så långt före att chansen till befruktning är noll.
    Rekommenderar  att ni har sex fem dygn före du tror att du ska ha ägglossning första försöket.
    Om det inte blir nån graviditet av det så kör ni 4,5 dygn före nästa gång.
    Och sen 3,5 dygn före, 3 dygn före, 2,5 dygn före osv....

Är ju rätt svårt att kunna veta exakt när ÄL kommer komma men du får försöka gissa eller beräkna dig fram.

Enligt Dr Shettles så ökar cansen till flicka ju längre ifrån ÄL man har sex....

Men sen är det naturligtvis en del slump inblandat också.     

• mishu123

jag har hört att man han ta citron saft från en färsk citron och gnida in underlivet med innan sex. pojk sperman tycker inte om det sura och klar sig oftas inte, medans tjej sperman trivs i den sura! hade en vän till mig som testade detta och fick en flicka! vet inte om hon hade tur eller om det faktist fungerar?! hon har två två pojkaroch en flicka.

• cinga

Vilken kost ska man äta för att sänka ph i slidan?

• Mama Law

Man ska äta mycket mjölkprodukter, dricka tranbärsjuice, ha sex 1-2 dagar innan ägglossning. Minska kaffe intaget också. Flickspermierna är tyngre och simmar långsammare men är mer tåliga än pojkspermier.

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • cinga

Ser att du har 3 söner och en dotter. gjorde ni sönerna på ett sätt och dottern på ett annat?

Svar på tråden Tips om hur man ökar chansen till en flicka ?? =)